شناسهٔ خبر: 40521924 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

افزایش بهای بلیت قطار شهری در مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بهاء بلیت قطار شهری از امروز صبح افزایش داشته و در رابطه با اتوبوس قرار شد بررسی مجددی انجام شود که زمان دقیق افزایش بلیت اتوبوس بعد از مذاکرات اعضاء شورا برای قیمت جدید اتوبوس اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ایسنا: معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بهاء بلیت قطار شهری از امروز صبح افزایش داشته و در رابطه با اتوبوس قرار شد بررسی مجددی انجام شود که زمان دقیق افزایش بلیت اتوبوس بعد از مذاکرات اعضاء شورا برای قیمت جدید اتوبوس اعلام خواهد شد.

خلیل‌الله کاظمی در خصوص اعمال افزایش قیمت بهاء بلیت مترو و اتوبوس، اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ای که سال گذشته توسط شورای شهر داشتیم، قرار بود بهاء بلیت مترو ۲۰۰ تومان و اتوبوس ۱۰۰ تومان در سال ۹۹ اضافه شود و بلیت اتوبوس از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان و بلیت مترو از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ تومان برسد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی و موارد پیش آمده، شورای شهر مصوبه‌ای داد که دریافت بهاء جدید خدمات را تا 15 خرداد به تعویق بیندازیم و اعمال افزایش بهاء بلیت از ۱۶ خرداد عملی شود.

کاظمی ادامه داد: در همین حین با توجه به اینکه برخی دوستان، همکاران و نهادهای دولتی پشنهاداتی داشتند و اینکه حدود یک‌سوم هزینه تمام شده بلیت اتوبوس را دولت باید پرداخت کند که تاکنون محقق نشده، قرار بود مذاکرات دیگری در این زمینه انجام شود؛ بنابراین بهاء بلیت قطار شهری از امروز صبح افزایش داشته و در رابطه با اتوبوس قرار شد بررسی مجددی انجام شود که زمان دقیق اعمال افزایش بهاء بلیت اتوبوس بعد از مذاکرات اعضاء شورا برای قیمت جدید اتوبوس اعلام خواهد شد. این افزایش بها مصوبه شورا است، مگر اینکه منابع مالی از کمک‌های دولتی تامین و جایگزین شود، در غیر این صورت زمان اجرا مشخص نیست، اما افزایش بها را خواهیم داشت.

برنامه‌ای برای تعطیلی مترو و اتوبوس نداریم

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص احتمال تعطیلی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: فعلا برنامه خاصی برای تعطیلی مترو و اتوبوس نداریم، تنها درخواست ما از شهروندان این است که حتما رعایت کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برداشت مسافر در مترو نسبت به قبل ازکرونا به یک‌چهارم کاهش یافته؛ یعنی از ۲۴۰ هزار نفر برداشت مسافر در شبانه‌روز به ۷۵ هزار نفر رسیده. در اتوبوس نیز این کاهش اتفاق افتاده و یک‌سوم شده است؛ یعنی از ۹۰۰ هزار نفر به ۳۰۰ هزار نفر رسیده؛ بنابراین داخل اتوبوس و مترو در طول روز به طور متوسط تجمع نداریم، اما درخواستمان این است که شهروندان به جد مراقبت کنند که به دلیل شیوع‌ کرونا مجبور به تعطیلی این دو ناوگان حمل و نقل عمومی نشویم.

برچسب‌ها:

نظر شما