شناسهٔ خبر: 40521639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حقمان را در تخصیص آب می‌خواهیم/ هیچ مدیری در حاشیه امن نماینده نیست

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: چند استان لر نشین وجود داشته که تولید آب‌دارند، اما حق استفاده از آب را ندارند، این ظلمی به استان‌های لر نشین، بالأخص لرستان است. حق گرفتنی است به هر صورت حق خود را مطالبه می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت، شامگاه جمعه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مبلغی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان، اظهار کرد: اصلی‌ترین، بالاترین و مهم‌ترین ظرفیت کوهدشت و رومشکان، مربوط به نیروی جوانِ پرتوان، فعال، جهادی، دلسوز و کارآمدی است که می‌تواند بسیار مؤثر باشد و بیشتر این پتانسیل، در زمینه خدمت به جامعه است و صنف خبرنگاران این دو شهرستان، از بهترین جوانان تشکیل‌شده‌اند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس اظهار داشت: یکی از حرفه‌های مهم، خبرنگاری بوده که همان دریافت و ارسال صحیح خبر است که ضرورتی برای همه می‌باشد، اخلاق در این حرفه، در اندیشه و سبک احساسات تأثیر بسیار داشته و نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ، آداب‌ورسوم جامعه ایفا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما هیچ فرصتی برای اختلاف نداریم و بایستی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، بیان داشت: همه ما اعم از رسانه‌ای و غیر آن، بایستی در راستای پیشرفت کوهدشت و رومشکان تلاش کنیم، خبرنگاران بهترین عامل برای جلوگیری از انحراف، خطا و نشان دادن آن و ممانعت از بیراهه رفتن مسئولان هستند.

مبلغی با اشاره به‌ضرورت توجه جدی به اصل مطالبات مردم در حوزه اشتغال جوانان و دوری از حاشیه‌سازی، اظهار داشت: دوره نمایندگی من، به‌واسطه عدم بودجه، سخت‌ترین دوره نمایندگی در طول چهل سال انقلاب است، ولی این هرگز دلیل آن نیست که ما تلاش نکنیم، بلکه بالاترین تلاش را باید داشته باشیم، باید موفق شویم و مطمئن هستم ان‌شاءالله موفق خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال بالاترین سرمایه را که همان نیروی جوان برومند می‌باشد و هم‌چنین طبیعت و زمینی زرخیز و آب و هوایی مطلوب را به این منطقه عطا فرموده است، چیز نشدی وجود ندارد، اگر از خواب و خوراک خود هم زده‌ایم در مسیر خدمت جهادی و هرچه بهتر به مردم تلاش خواهیم کرد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به اینکه توسعه‌ هر مکانی، توجه جدی به مسئله راه را می‌طلبد، عنوان کرد: اولین تلاش من مربوط به حوزه راه و دیدار با مسئولین این حوزه بوده است، در زمینهٔ چهار خطه کردن چقابل به سوری یا سوری به کوهنانی و هم‌چنین زانوگه به کوهدشت و تکمیل کوهدشت به خرم‌آباد مطالبات و پیگیری‌هایی داشته‌ایم.

مبلغی با اشاره به تلاش برای تکمیل راه روستایی همیان و سر کوه ضرون، اظهار کرد: مدیران کل را پای‌کار می‌آوریم و مسیرهایی که همچون همیان به فراموشی سپرده‌شده‌اند را تکمیل کرده و به‌زودی شاهد تحرکات مطلوبی خواهیم بود.

 نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: در زمینه تخصیص آب مصوبه‌هایی صورت گرفته، اما گرفته نشده و یا استفاده ‌نشده است، جهاد کشاورزی و امور آب را پای‌کار خواهیم آورد و آن مقداری که تخصیص داریم را حتماً استفاده می‌کنیم.

حقمان در تخصیص آب این نیست

مبلغی تأکید کرد: حق ما بیشتر از این‌هایی است که به ما داده‌اند، چند استان لر نشین وجود داشته که تولید آب‌دارند، اما حق استفاده از آب را ندارند، این ظلمی به استان‌های لر نشین، بالأخص لرستان است.

وی گفت: اجحاف و ظلم وزارت نیرو بر مردم کوهدشت و رومشکان به این صورت است که مردم این منطقه خود تولید آب داشته اما حق استفاده از آن را ندارند، انصاف هم خوب چیزی است، آیا این مروت و مردانگی است که این مردم تشنه باشند، در حالی‌که حق برداشت از آب را ندارند، حق گرفتنی است به هر صورت حق خود را مطالبه می‌کنیم و اگر هم وزارت نیرو زیر بار نرود ما هرگز کوتاه نمی‌آییم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس یازدهم اظهار کرد: با توجه به سیل سال گذشته در لرستان، بحث ضرورت احداث سد معشوره قوت گرفته است، به‌طوری‌که برخی به این باور رسیده‌اند برای اینکه پایین‌دست را آب نبرد بایستی در بالادست سد مربوطه احداث شود.

 برای احداث سد معشوره نهایت تلاش خود را می‌کنیم

مبلغی با اشاره به همدلی و رفاقت نمایندگان لرستان برای پیگیری مطالبات مردم، اظهار داشت: برای احداث سد معشوره نهایت تلاش خود را می‌کنیم، چراکه مطالبه به‌حق مردم است، اما این به معنای آن نیست که همه‌چیز تعطیل بشود و فقط به این سد معطوف شویم، بلکه ما سایر حوزه‌های مهم از قبیل کشاورزی، دام‌پروری، صنایع کوچک و ... را تقویت خواهیم کرد.

 وی با اشاره به ظرفیت احداث برخی سدها در کوهدشت برای تأمین آب مورد نیاز، گفت: در زمینه تولید و اشتغال و کارگاه تولیدی زودبازده، با وزارت تعاون و دفتر ریاست جمهوری مطالباتی صورت گرفته و قول مساعد داده‌اند که تمام ظرفیت خود را برای روستاها و در زمینه اشتغال و تقویت کارگاه‌های تولیدی کوچک وارد عمل کنند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به اینکه از صنایع تبدیلی غافل نخواهیم شد، اظهار کرد: هیچ مدیری در حاشیه امن نماینده مجلس وجود ندارد تا وقتی‌که یک مدیر به مردم وفادار بوده و خود را نوکر مردم می‌داند، حمایت ما را نیز به همراه دارد، ولی اگر راهش را کج کرد ما با او نیستیم، افرادی را می‌گماریم و به‌صورت پنهان و آشکار فعالیت مدیران را رصد کرده و حتی به‌صورت مستقیم از ادارات سرکشی خواهیم کرد.

 انتهای پیام/

نظر شما