شناسهٔ خبر: 40516884 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هماهنگی برای بازگشت خدمه نجات یافته بهبهان به ایران/فیلم‌های منتشر شده صحت ندارد

مدیر کل حفاظت دریایی سازمان بنادر گفت: فیلم‌های منتشر شده که به سانحه شناور بهبهان نسبت داده می‌شود، صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

نادر پسنده مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خدمه شناور باری بهبهان که درآب‌های عراق غرق شده است، گفت: تلاش و هماهنگی‌هایی لازم برای بازگشت خدمه نجات یافته این شناور به ایران انجام شده است.

او توضیح داد: شب گذشته شناور باری بهبهان که مصالح ساختمانی و سرامیک از بند خرمشهر به بندر ام القصر عراق می‌برد در کانال آبی خور عبدالله و در محدوده آب‌های عراق غرق شد.

پسنده، درباره علت این سانحه هم گفت: همچنان تیم تجسس و نجات ایران و عراق به صورت مشترک در حال یافتن اثری از دو مفقودی این سانحه است و تیم بررسی سانحه سازمان بنادر امروز صبح تشکیل جلسه داد.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: تلاش و هماهنگی‌های لازم برای بازگشت خدمه نجات یافته از شناور غرق شده بهبهان به ایران در حال انجام است و هماهنگی‌های سیاسی و منطقه‌ای بین دو کشور وجود دارد.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با وجود بدی آب و هوا و باد شدید تیم مشترک جست و جو و نجات ایران و عراق در حال تلاش برای یافتن اثری از مفقودین بوده است؛ چرا که اولین اولویت ما پیگیری این مسئله و پیدا کردن مفقودین سانحه است، اما متاسفانه به علت بدی آب و هوا در استفاده از خدمات پروازی و هلیکوپتری برای یافتن مفقودین با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که البته به محض مساعد شدن هوا از این خدمات نیز به سرعت استفاده خواهیم کرد.

پسنده در ادامه درباره انتشار برخی فیلم‌های منتسب به کشتی غرق شده بهبهان گفت: با توجه به ساعت سانحه هیچ فیلمی از این کشتی وجود ندارد و تصاویری که از این سانحه منتشر می‌شود صحت ندارد، اما به محض دریافت خبر‌های بیشتر آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

گفتنی است از ۷ نفر خدمه در این شناور یک نفر هندی بوده که بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده یک نفر از مفقود شدگان هم هندی است همچنین براساس آخرین اطلاعات به دست آمده و بانک اطلاعاتی و همچنین طی تماس تلفنی گرفته شده با مالک شناور دقیقا ۷ نفر در کشتی وجود داشته که ۴ نفر در سلامت کامل هستند و یک نفر فوت شده و متاسفانه ۲ نفر هم مفقود شده که در حال جستجوی آن‌ها هستند.

انتهای پیام/

نظر شما