شناسهٔ خبر: 40516848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی یونان برای تقابل نظامی با ترکیه

وزیر دفاع یونان اعلام کرد که کشورش با توجه به تحرکات منفی ترکیه آمادگی هر سناریویی از جمله تقابل نظامی با این کشور را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المصدرنیوز، نیکوس پانایوتوپولوس، وزیر دفاع یونان در مصاحبه‌ای تلویزیونی، اظهار داشت که آتن در راستای حفاظت از حق استقلال خود و در برابر اقدامات تنش‌زای ترکیه برای هر سناریویی آمادگی لازم را دارد.

وی اعلام کرد که تحرکات منفی ترکیه طی ماه‌های اخیر بسیار افزایش یافته و یونان حتی آماده تقابلی نظامی نیز هست.

نیکوس پانایوتوپولوس در ادامه افزود: «رفتار ترکیه در دوره اخیر بسیار پرخاشگرانه بوده و فکر می‌کنم تنها راه ما برای مقابله با این رفتار، استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک و همچنین آمادگی کامل ظرفیت نظامی در برابر هرگونه تهدیدی است».

وی به نقل از صدر اعظم یونان گفت: «ما برای هر شرایطی آماده هستیم. هر سناریویی از جمله اقدام نظامی امکان پذیر است، هرچند که ما این را نمی‌خواهیم. ولی این مسئله باید روشن باشد که یونان تمام تلاش خود را می‌کند تا از حقوق خود دفاع کند».

روز پنچ‌شنبه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی، اعلام کرد که آنکارا قصد دارد تا به همراه دولت لیبی اکتشاف و توسعه میادین نفتی و گازی در مدیترانه را آغاز کند. با توجه به این‌که ذخایر نفتی کشف شده در نزدیکی جزایر یونان گزارش شده، یونان از تلاش ترکیه برای استخراج نفت در این منطقه استقبال نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما