شناسهٔ خبر: 40516503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا خرج خانوارهای ژاپنی را ۱۱ درصد کم کرد

پکن- ایرنا- هزینه کرد خانوارهای ژاپنی در ماه آوریل سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۱.۱ درصد در شرایط واقعی کاهش داشت که دلیل آن در خانه ماندن خانواده ها در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی ژاپن، وزارت امور داخلی این کشور روز جمعه اعلام کرد که میانگین هزینه کرد خانواده های دو نفره یا بیشتر در سطح ۲۶۷ هزار و ۹۲۲ ین یا حدود ۲۴۵۰ دلار بوده است.

خانوارهای ژاپنی از اکتبر گذشته که دولت مالیات بر مصرف را افزایش داد، هزینه های خود را هر ماه کمتر کرده اند.

همزمان با این، گزارش شده است توکیو پس از یک وقفه اخیر در مبارزه علیه ویروس کرونا به بازگشایی اقتصاد خود ادامه می دهد پس از بالا رفتن ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس در روز سه شنبه، استاندار توکیو آماده باش ویژه توکیو را صادر کرد که منجر شد بعضی از کسب و کارها استراتژی خود در مبارزه با این ویروس را مورد بازنگری قرار دهند.

مقامات گزارش کردند که روز چهارشنبه نشانه های مثبتی مشاهده شده است موارد تائید شده ابتلا به این ویروس به ۱۲ مورد کاهش یافت اما این آماده باش فعلا به قوت خود باقی می ماند.

پژوهشگران مرکز ملی برای بهداشت و رشد کودکان داده های بیش از ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کردند نتایج این تجزیه و تحلیل ها نشان داد که افراد مبتلا به آسم (نفس تنگی) نایژه ای در معرض خطر بیشتری برای بیمار شدن به صورت حاد قرار ندارند.

پژوهشگران در حال مطالعه و بررسی وضعیتی موسوم به «طوفان سیتوکین» هستند که سیستم ایمنی بدن نه تنها به ویروس ها بلکه حتی به سلول های عادی نیز حمله می کند.

نظر شما