شناسهٔ خبر: 40514307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

هنیه خواستار مقاومت فراگیر علیه رژیم صهیونیستی شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) خواستار کنارگذاشتن پیمان اسلو و مقاومت فراگیر و مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «اسماعیل هنیه» که در یک سمینار مجازی به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد «نکسه» (روز شکست کشورهای عربی از اسرائیل در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷) در اردن سخن می گفت، اولا، خواستار کنارگذاشتن پیمان اسلو شد و گفت: این پیمان قلب طرح ملی فلسطین را هدف قرار داد و آن را از یک طرح آزادی خواهانه ملی به یک طرح انسانی تبدیل کرد.

هنیه اظهار کرد: ما از انحلال همه توافقنامه ها با اسرائیل توسط ابومازن استقبال کردیم اما نیاز داریم مواضع نظری را به مواضع عملی تبدیل کنیم زیرا ربع قرن مذاکره نتیجه فاجعه باری جر شهرک سازی و غصب اراضی کرانه باختری به همراه نداشته است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه خواستار راه اندازی طرح مقاومت فراگیر علیه رژیم اشغالگرقدس در همه سطوح و در راس آنها مقاومت مسلحانه به عنوان دومین استراتژی شد و افزود: برای جنبش های آزادی خواه در جهان ثابت شده است که تنها با تفنگ می توان به آزادی رسید. علی رغم اینکه این همه سال از نکبت و نکسه گذشته، اما مردم فلسطین بیش از صد سال است که ایستادگی می کند.

هنیه به عنوان سومین استراتژی خواستار بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین و تشکیل یک رهبری منظم برای مردم فلسطین شد و تصریح کرد: این سازمان در شرایط فعلی تقریبا غیر فعال شده و ما به دنبال جایگزینی برای آن نیستیم اما قبول هم نمی کنیم که تحت عنوان تنها نماینده مشروع ملت فلسطین به یغما برود.

وی افزود: اما چهارمین استراتژی، ایجاد یک بلوک منطقه ای با ابعاد عربی و اسلامی است که یک شبکه ایمنی برای مواضع فلسطین ومواضع مبتنی بر پاینبدی به اصول و مقاومت با حضور رهبری مشترک فلسطینی باشد.

هنیه در پایان نیز گفت: علی رغم چالش ها و گام های واقعی برای الحاق کرانه باختری و اراضی اغوار از طریق اعتقاد اشغالگران به این باور که با حضور دولت کنونی آمریکا در برابر یک فرصت تکرار نشدنی قرار دارند اما اهرم های قدرت زیاد و فراوان است و در مقدمه آن ملت فلسطین است که ثابت قدم روی سرزمین خود ایستاده و دست کشیدن از قدس و مسجدالاقصی را رد می کند و منتظر بازگشت است.

انتهای پیام/

نظر شما