شناسهٔ خبر: 40511971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ترامپ: تشکر از ایران/ من در انتخابات برنده خواهم شد/ ایران صبر نکند از همین حالا با من مذاکره کند(+جواب ظریف)

ترامپ 2 مرتبه با نوشتن توییت، اشتیاق خود برای مذاکره با ایران را ابراز کرده است.

صاحب‌خبر -

دونالد ترامپ که این روزها به دلیل بحران‌های داخلی از جمله موضوع عملکرد ضعیف در مقابله با شیوع ویروس کرونا از سویی و اعتراضات گسترده و سراسری در ایالت های مختلف آمریکا به دلیل مرگ "جورج فلوید" زیر فشار پلیس، سخت زیر فشار است بار دیگر پس از ماه ها سکوت خواستارمذاکره با ایران شده است.

به گزارش عصرایران، پس از تبادل زندانیان اخیر بین ایران و آمریکا ترامپ بار دیگر پس از ماه ها سکوت، بر طبل مذاکره با ایران می‌کوبد و در 2 توییت مجزا اشتیاق و تمایل خود را برای مذاکره با ایران آشکار کرد.

او ابتدا دیروز در توییتی نوشت:" از زمانی که من سر کار آمده‌ام، ما بیش از ۴۰ گروگان و زندانی آمریکایی را به خانه آورده‌ایم. از ایران ممنونم؛ این نشان داد که توافق ممکن است!"

ترامپ: من در انتخابات برنده خواهم شد؛ ایران صبر نکند از همین حالا  با من مذاکره کند

ترامپ چند ساعت بعد در توییتی دیگر درباره تمایلش به مذاکره با ایران صریح‌تر سخن گفت و نوشت:" خیلی خوب و هیجان‌انگیز است که ما مایکل را در خانه‌مان داریم. از ایران تشکر می‌کنم. برای توافق جدید تا انتخابات آمریکا صبر نکنید! من برنده خواهم شد. اکنون می‌توانید توافق بهتری داشته باشید!

ترامپ: من در انتخابات برنده خواهم شد؛ ایران صبر نکند از همین حالا  با من مذاکره کند

ترامپ طی بیش از 2 سال گذشته پس از خروج یکجانبه از برجام بارها خواستار مذاکره با ایران شده است؛ اما از سوی دیگر و به رعم بسیاری از ناظران، در قالب استراتژی "فشار حداکثری" علیه ایران، همه مسیرهای دیپلماسی با ایران را بسته است.

او از سوی دیگر طی ماه های گذشته بارها در اظهاراتی گفته مذاکره با ایران اهمیتی برایش ندارد و حتی بهمن ماه پارسال در واکنش به مصاحبه "محمد جواد ظریف" با نشریه آلمانی اشپیگل درباره مذاکره احتمالی ایران و آمریکا در صورتی که آمریکا تحریم های یکجانبه علیه ایران را تعلیق کند، به فارسی در توییتی نوشت: نه ممنون

ترامپ همچنین بارها مدعی شده است دموکرات‌ها و به ویژه "جان کری" به مقامات ایرانی توصیه کرده‌اند تا زمان انتخابات آبان ماه امسال (1399) صبر کنند و پس از پیروزی احتمالی دموکرات‌ها (جو بایدن) در انتخابات آتی و ورود دوباره ایالات متحده آمریکا به برجام، با این کشور مذاکره کنند.

پاسخ ظریف به ترامپ

مجمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پس از توییت های ترامپ در توییتی پاسخ او را داد و نوشت:" آقای ترامپ، ما علی‌رغم تلاش‌های "زیردستان" شما، به یک تبادل بشردوستانه دست یافتیم؛ ضمن این که ما در زمان بر سر کار آمدن شما یک توافق داشتیم. ایران و دیگر شرکای برجام، هرگز میز گفتگو را ترک نکردند. مشاوران شما که بیشتر آن‌ها را هم برکنار کرده‌اید، دست به قمار احمقانه‌ای زدند. این که چه زمانی تصمیم بگیرید، این مسأله را اصلاح کنید، به خودتان مربوط است."

ترامپ: تشکر از ایران/ من در انتخابات برنده خواهم شد/ ایران صبر نکند از همین حالا  با من مذاکره کند+جواب ظریف

ترامپ انجیل به دست در محوطه کاخ سفید و در حال عزیمت به سمت کلیسایی در نزدیکی کاخ سفید/ سی ان ان

ترامپ: من در انتخابات برنده خواهم شد؛ ایران صبر نکند از همین حالا  با من مذاکره کند


بیشتر بخوانید:

ترامپ: آمریکا آماده مذاکره با ایران است/ مذاکره کنند خوب است

سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه باب گشودن درب مذاکره با ایران را آغاز کرده‌اند

ترامپ: مذاکره با ایران اهمیتی برایم ندارد

نظر شما