شناسهٔ خبر: 40510347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان:

آمارگیری حضوری از خانوارهای زنجانی در ایام کرونا با رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بر اساس مجوز صادره از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، مصاحبه حضوری در آمارگیری نمونه‌ای از خانوارها در ایام شیوع بیماری کرونا که امکان مصاحبه تلفنی وجود ندارد با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

ایرج امینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نامه معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به مرکز آمار ایران آمده که اجرای شیوه‌های حضوری آمارگیری نمونه‌ای از خانوارها در ایام بیماری کرونا با رعایت موازین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، الزامات سلامت محیط و کار و رعایت تمام اصول و معیارهای بهداشتی و آن هم در صورت عدم امکان آمارگیری تلفنی، بلامانع است.
وی با اشاره به مواردی که در آمارگیری حضوری باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله فیزیکی مناسب (حداقل یک متر) در هنگام آمارگیری، مراقبت کارکنان معین شده به طور اختصاصی برای موارد مشکوک یا تایید شده کرونا برای کاهش خطر انتقال، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی (ماسک) برای ماموران سرشماری و رعایت حداقل زمان ممکن در مواجهه چهره‌به‌چهره از جمله این موارد است.
امینی افزود: اجتناب ماموران سرشماری از دست دادن و روبوسی، رعایت مسائل فردی از جمله پوشاندن دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه، استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده، استفاده نکردن از کارکنان بیمار و یا مشکوک به ویروس کرونا در عملیات سرشماری، تکمیل فرم خوداظهاری ماموران قبل از انجام سرشماری  و استفاده ماموران از لوازم تحریر شخصی و ضدعفونی کردن آن‌ها پس از استفاده از دیگر نکات بهداشتی لازم برای اجرای آمارگیری است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: مرکز آمار ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، اقدام به لغو انجام مصاحبه‌های حضوری در اجرای آمارگیری‌های خانوادگی نموده و دستورالعمل لازم نسبت به تغییر شیوه‌های آمارگیری به صورت تلفنی را ابلاغ کرده بود.
وی اظهار داشت: از آنجایی که دسترسی به تمام خانوارهای مورد نظر برای آمارگیری نمونه‌ای از طریق تلفن، امکان‌پذیر نیست در مواردی ناگزیر به مصاحبه حضوری هستیم.
امینی خاطرنشان کرد: بر این اساس و طبق مجوز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا آمارگیری حضوری با رعایت نکات ابلاغی انجام می‌شود.
وی افزود: تمام طرح‌های آمارگیری استان زنجان تا ریشه‌کن شدن بیماری کرونا به‌صورت تلفنی بوده و فقط در مواردی که امکان آمارگیری تلفنی وجود نداشته باشد با رعایت این دستورالعمل  به‌صورت حضوری انجام خواهد شد.

نظر شما