شناسهٔ خبر: 40509710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هندبال جوانان آسیا| سیاه و سفید‌های برگزاری مسابقات/ پاکدل: نگرانی خاصی نداریم

برگزاری رقابت‌های هندبال جوانان آسیا به میزبانی شیراز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، هفدهمین دوره از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا قرار بود 19 تا 30 تیرماه به میزبانی شیراز برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. کنفدراسیون هندبال آسیا تاریخ جدید این دوره از مسابقات را اعلام کرد که بر این اساس، مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از 14 تا 24 مهر به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

* دغدغه‌ای برای سالن وجود ندارد

فدراسیون هندبال برای میزبانی این رقابت‌ها از مدت‌ها قبل دست به کار شده و اقدامات خوبی هم انجام داده است. برگزاری چند جلسه و تقسیم وظایف به مسئولان استانی از جمله اقدامات مدیران فدراسیون هندبال بود. موضوع مهم دیگری که در این بین وجود دارد بحث سالن محل برگزاری مسابقات است. 

طبق اعلام مسئولان قرار بود سالن مسابقات تا تیر ماه افتتاح شود و در صورت عدم افتتاح، سالن دانشگاه آزاد می‌تواند از مسابقات میزبانی کند. دانشگاه آزاد سالن مناسبی در شیراز دارد که می‌تواند مکان مناسبی برای برگزاری رقابت‌ها باشد. در صورت افتتاح سالن مدنظر امکان دارد که در جریان برگزاری بازی‌ها، دو سالن در اختیار فدراسیون باشد.

این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است جنب سالن مسابقات هم سه سالن تمرینی وجود داشته باشد تا تیم‌ها برای برگزاری تمرینات خود هم مشکلی نداشته باشند.

* لغو پروازها، منجر به لغو مسابقات می‌شود؟

باتوجه به اینکه شرایط پروازی به کشورهای مختلف هنوز به صورت کامل فراهم نشده است نگرانی‌هایی برای اهالی هندبال وجود دارد تا شاید این میزبانی یک بار دیگر به تعویق افتاده یا لغو شود. علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در این خصوص اظهار داشت: صحبت کردن در این خصوص کمی زود است. باید حداقل تا یک ماه پیش از شروع مسابقات صبر کنیم تا بتوانیم شرایط را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: اگر کرونا کنترل و پروازها باز شود که مشکلی برای برگزاری مسابقات وجود نخواهد داشت، اما در هر صورت تصمیم نهایی درمورد برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات را کنفدراسیون هندبال آسیا خواهد گرفت. ما شرایط خوبی داریم و می‌خواهیم که مسابقات برگزار شود، اما همه چیز دست ما نیست.

* بازداشت مدیرکل استان فارس، شوکی بزرگ به هندبالی‌ها

خبر بازداشت حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان شیراز شوکی به مسئولان هندبال وارد کرد. کامیاب که از 28 خرداد 1394 تاکنون مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان فارس را عهده‌دار داشت یکی از چهره‌هایی بود که برای گرفتن میزبانی رقابت‌های هندبال جوانان آسیا همکاری خوبی با فدراسیون داشت.

وی پیش از تصدی این مسئولیت، مدیرعاملی باشگاه برق، کانون‌های ورزشی، رئیس هیأت‌های ورزش همگانی و آمادگی جسمانی و دبیرکلی مجمع خیرین ورزش استان فارس را برعهده داشت. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این اتفاق می‌تواند مانعی در مسیر برگزاری رقابت‌های جوانان آسیا باشد یا خیر؟

پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: کار سیستمی است و نباید همه چیز حول محور یک نفر باشد. ما با استاندار صحبت کرده‌ایم و آنها به ما قول همکاری داده‌اند. ضمن اینکه اداره کل هم بالاخره تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما