شناسهٔ خبر: 40509689 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ده واقعیت شگفت انگیز درباره ی فوتبالیست های برتر..الکس سانگ 27 خواهر و برادر دارد اسامه بن لادن، هوادار پر و پاقرص آرسنال

داوود اریایی

صاحب‌خبر -

بله، این هافبک برتر که سابقه ی بازی در تیم های آرسنال و بارسلونا را دارد، دارای 27 خواهر و برادر است! 17 خواهر زیبا دارد و ده برادر گردن کلفت. شاید فوتبال را با همان خواهران و برادران خود آغاز کرده، چون مجموع آن ها بیشتر از تعداد نفرات دو تا تیم فوتبالی می شوند، و تازه جا برای یار تعویضی هم هست.

9. فرانک لمپارد: آی-کیو 150

ظر به این که انیشتین دارای آی-کیوی 160 بود، فرانک لمپارد را با آی-کیوی 150 می توان باهوش ترین فوتبالیست تاریخ نام گذاشت! این بازیکن که دارای تکنیک بالایی است نه فقط یک نابغه ی فوتبالی به حساب می آید بلکه به آن نیم درصد جمعیت جهان تعلق دارد که آی-کیوی بالای 150 دارند. هوش لمپارد را از نوع فوتبالی که بازی می کرد می شد به راحتی تشخیص داد.

 

8. لیونل مسی: امضای قرارداد روی یک دستمال

یک واقعیت بسیار جالب درباره ی بهترین فوتبالیست کل جهان وجود دارد! زمانی که مدیر ورزشی بارسلونا برای اولین بار بازی مسی را تماشا کرد به شدت تحت تأثیر او قرار گرفت و بلافاصله تصمیم گرفت مسی را بخرد. اما متأسفانه هیچ کاغذی دم دست نداشت و فقط یک دستمال توی جیب خود داشت. آقای مدیر هر آن چه را که لازم بود روی دستمال نوشت و مسی هم آن را امضا کرد. به این ترتیب، اولین قرارداد حرفه ای مسی روی یک دستمال کاغذی بسته شد.

 

7. زلاتان ابراهیموویچ: دارای یک ساندویچ برگری به نام خود

 

و زلاتان، چنان که در فرانسه این طور می گویند، یک ساندویچ برگر است با 600 گرم گوشت گاو. این ساندویچ دارای تمام مواد لازم دیگر از جمله انواع پنیر و پیاز است و ابعادی غول آسا دارد. روی منوی ساندویچ زلاتان این جمله نیز نقش بسته: "حتا چاک نوریس هم نمی توانست این راه وارد دهان خود کند." اما خود زلاتان چطور؟!

یک واقعیت دیگر این که زمانی یکی از تیم های او در نیمه ی اول 5-0 عقب افتاده بود، بین دو نیمه وارد زمین شد و 8 گل به تنهایی به ثمر رساند تا تیمش 8-5 پیروز شود.

 

6. سرخیو "کان" آگوئ

خیلی ها تعجب خواهند کرد که "کان" بین دو اسم سرخیو آگوئرو چه می گوید؟ خیال می کردید نام خانوادگی اش است؟ خیر. کان به یک کارتون اشاره دارد به اسم "کام-کام" که یک انیمیشن ژاپنی بود و پدربزرگ سرخیو به دلیل شباهت نوه ی خود به آن شخصیت کارتونی دلش می خواست نام او را کام بگذارد. آگوئرو خودش تصمیم گرفت نام "کان" را انتخاب کند و این تصمیم با موافقت خانواده هم قرار گرفت. کام کام همیشه شخصیتی دردسرجو بود.

 

5. ریبری: زخم روی صورت

خیلی ها می خواهند بدانند فلسفه ی آن زخم روی صورت چیست؟ تصور می کردید به خاطر حمله ی یک حیوان وحشی است یا آن که قبلاً عضو گروه های مافیایی بوده؟ خیر. زخم روی صورت او به خاطر یک تصادف دلخراش بود که این اثر را برای همیشه روی صورت او باقی گذاشت. وقتی 2 سال سن داشت این اتفاق برایش افتاد. گفته می شود همین زخم باعث شد وارد رشته ی فوتبال شود و با دیگران متفاوت!

 

4. زلاتان ابراهیموویچ و رونالدو در هر دقیقه گل زده اند!

فقط کریس رونالدو و ابراهیموویچ هستند که در هر دقیقه از 90 دقیقه گل زده اند و از این حیث منحصر به فرد هستند. می خواهد دقیقه اول بوده باشد یا دقیقه ی 90 یا 45. آن ها توانسته اند در دوران فعالیت حرفه ای خود در بازی های مختلف در تمام دقیقه ها گل بزنند. و این با توجه به میزان گلزنی عجیب و غریب آن ها چندان عجیب نیست.

 

3. اخترک آرسن ونگر

آرسن ونگر اولین کسی بود که این حرف تاریخی را زد: "مسی از سیاره ای دیگر آمده". اما آرسن ونگر33179 به طور حتم به جایی فرازمینی تعلق دارد. با این حال، آرسن ونگر33179 یک شخص نیست و حتا یک مربی فوتبالی هم نیست، بلکه یک اخترک است. خیر، نه والدین آرسن ونگر نام او را روی سیاره ای گذاشته اند و نه باشگاه آرسنال این کار را کرده، بلکه این اخترک اولین بار در سال 1998 کشف شد و به افتخار آرسن ونگر نام گذاری شد. این اخترک هر 1،541 روز یک بار به دور خورشید می چرخد که یعنی هر چهار سال و دو ماه!

 

2. نام پدر گری/فیل نویل

حتماً می دانید که گری نویل و فیل نوین با هم برادر هستند، اما نمی دانید نام پدر آن ها چیست؟ حدس بزنید...

اگر حدس زدید گری فیل نویل، سخت در اشتباه هستید!

در واقع نام پدی آن ها نویل نویل است! بله، و این اتفاقی نادر به حساب می آید.

با این وجود، گری و فیل از جمله ی بهترین فوتبالیست های انگلستان بودند و محصول کلاس 92 باشگاه منچستر یونایتد به شمار می آیند.

 

1. اسامه بن لادن، هوادار پر و پاقرص آرسنال

تروریست بزرگ که در حملات یازده سپتامبر به ایالات متحده دست داشت، به واقع یکی از هواداران جدی باشگاه آرسنال بود و گفته می شد هر کسی را که علیه آرسنال حرف می زد سر می برید. گاهی آدم پیش خود می گوید نکند آرسنال هم در آن حملات دست داشته! زیرا شبکه ی بی بی سی همان زمان گزارش داد که باشگاه آرسنال ورود اسامه به هایبری را ممنوع کرد. گفته می شود بن لادن در جوانی در نقش مهاجم بازی می کرد و طرفدار یان رایت هم بوده! فقط چند ساعت پیش از کشته شدن بن لادن، آرسنال رقیب دیرین خود را با تک گل آرون رمزی شکست داد.

نظر شما