شناسهٔ خبر: 40509537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفتار غیر انسانی پلیس آمریکا با یک دختر دیابتی بازداشت شده

پلیس آمریکا داروی انسولین یک دختر نوجوان معترض را پس از بازداشت از او گرفت و از دادن آن خودداری کرد تا اینکه وی دچار حمله عصبی پانیک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ناو دیس، پلیس آمریکا در شهر سینسیناتی با گرفتن داروی انسولین یک دختر نوجوان معترض به نژادپرستی در این کشور در پی قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی از دادن دارو به این دختر نوجوان که او را بازداشت کرده بود، خودداری کرد تا اینکه وی دچار حمله عصبی پانیک شد.

پلیس داروی انسولین این معترض را که یک دختر نوجوان آمریکایی به نام هانا سلبراتی اکوال بود حین تظاهرات از وی گرفت و آن را به وی در حالی که به این دارو نیاز داشت نداد.

این دختر نوجوان بار‌ها به پلیس التماس کرد «من دیابت دارم و باید انسولین خود را مصرف کنم و اگر آن را مصرف نکنم جان خود را از دست می‌دهم»، اما پلیس توجهی به درخواست‌های مکرر این دختر نکرد و دست‌های او را با دستبند از پشت بست و در نهایت این دختر دچار حمله عصبی پانیک شد.

این دختر بعد از آزادی در تویترش نوشت: «پلیس با زدن ضربه‌های آرنج به من مرا به طرف اتوبوس کشاندند و اعلام کردند در مرکز پلیس پزشک حضور دارد. آن‌ها برای مدت ۳ ساعت دستبند را از دست من باز نکردند. آن‌ها مرا همراه دیگر افراد بازداشت شده به یک تونل در زیر زمین منتقل کردند. در آنجا صد‌ها نفر از افراد بازداشت شده بودند و هیچ پزشکی در آنجا حضور نداشت.»

این دختر نوجوان افزود: «رفتار پلیس سبب سکوت من نمی‌شود و رفتار آن‌ها از ذهن من فراموش نمی‌شود. هیچ عدالت و آرامشی وجود ندارد. پلیس سینسیناتی به طور اشتباهی بسیاری از افراد بی‌گناه را بازداشت کرده بود.»

در این حال پلیس سینسیناتی هیچ توضیحی درباره این اقدام خود به پایگاه اینترنتی ناو دیس ارائه نکرد.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد.

در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

همزمان با شعله‌ور شدن اعتراضات در آمریکا و خصوصا در واشنگتن، مقامات امنیتی کاخ سفید به تکاپو افتاده‌اند تا خطرات احتمالی علیه کاخ سفید در پی اعتراضات اخیر را کاهش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما