شناسهٔ خبر: 40509200 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

استقبال مردم از خطوط «انبوه‌بر تندرو» با وجود فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از استقبال مردم از خطوط «انبوه‌بر تندرو» با وجود فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود ترفع در گفت‌وگو با میزان درباره میزان استفاده از اتوبوس برای رفت و آمد در سطح پایتخت اظهارداشت: با توجه به عادی شدن روال کسب و کارها، میزان استفاده از ناوگان اتوبوسرانی زیاد شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود:هر چند آمار مسافران اتوبوس در حال حاضر، نسبت به روز‌های مشابه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش نشان می‌دهد، اما در خطوط انبوه بر تندرو که طول مسیر زیادی دارند، مردم اقبال بیشتری در استفاده از اتوبوس دارند و در ساعات پیک، میزان استفاده از این خطوط زیاد است.

ترفع با استناد به آخرین پروتکل ابلاغی مبنی بر استفاده اجباری از ماسک در حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی موظف به اجرای این پروتکل است و از این رو، از شهروندانی که از ناوگان اتوبوسرانی استفاده می‌کنند، مجدداً و مکرراً خواهش می‌کنیم که برای حفظ سلامت خودشان و سایر مسافران، حتماً از ماسک استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به تاکید شهردار تهران و دستور ویژه مبنی بر لزوم اجرای پروتکل استفاده اجباری از ماسک در حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: بر این اساس، بر روند استفاده مسافران اتوبوس از ماسک جدی‌تر و دقیق‌تر از گذشته کنترل و نظارت می‌کنیم و از همه شهروندان درخواست داریم بدون ماسک وارد اتوبوس نشوند.

محمود ترفع درباره بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در پایتخت اظهارداشت: ناوگان اتوبوسرانی تهران دارای ۵۸۰۰ دستگاه اتوبوس است که ۵۴ درصد آن‌ها فرسوده‌اند، بیش از نیمی از ناوگان به سن بازنشستگی رسیده است و همین موضوع، آماده به کار نگه داشتن اتوبوس‌ها را سخت و دشوار کرده است.

وی با اعلام اینکه نیرو‌های پرتوان شرکت واحد با استفاده از دانش و تجربه خود طی یک سال گذشته ۴۰ دستگاه اتوبوس دوکابین را به صورت کامل بازسازی کرده‌اند، عنوان کرد: وقتی اهمیت این اقدام دوچندان می‌شود که بدانیم این مهم با وجود کمبود قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز محقق شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه به طور متوسط روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در ۱۰ تعمیرگاه این شرکت تعمیر می‌شوند، خاطرنشان کرد: زمان توقف اتوبوس در تعمیرگاه را به حداکثر یک روز کاهش داده‌ایم، اما واقعیت این است که باتوجه به فرسودگی ناوگان، خدمات‌رسانی به شهروندان با دشواری و به سختی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما