شناسهٔ خبر: 40508347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بزرگترین دیوارنگاره از تصاویر شهدا در رفسنجان ترسیم شد

شهرداری رفسنجان، برای ارج نهادن به مقام شامخ شهیدانِ این خطه فعالیت های شایسته ای را در دستور کار دارد و بزرگترین دیوار نگاره شهدا در کشور را ترسیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ مردم این شهرستان بیش از 900 نفر از عزیزان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

 

 

رفسنجان شهر شهیدپروری که شهیدان آن، روزگاری در این شهر زندگی می کردند امّا در زمانی که دشمن قصد تجاوز به میهن کرد خون خود را برای آبیاری درخت اسلام و دفاع از ارزش های آن تقدیم خدا کردند و شهادت را که بهترین مرگ است برگزیدند.

 

 

یکی از اقدامات برای پاسداشت شهدا که امنیت، حجاب، آزادی، ارزش ها و آرمان های انقلابی را به ارمغان آوردند این شد که بیشتر کوچه ها، خیابان ها، بلوارهای شهرستان  ها به نام شهدا مزین شده است.

 

 

شهرداری رفسنجان هم تا 2 سال پیش این اقدام و فعالیت را داشته و از آن زمان به بعد فعالیت خود را بیشتر کرده، تزئین جای جای سطح شهر به تصاویر شهدای شهرستان طراوت و زیبایی خاصی به رفسنجان بخشیده است.

 

 

ترسیم تصویر 18 سردار شهید در بدنه های شهری رفسنجان

 

 محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان گفت: همانطور که در میادین تصویر شهدا را نصب کردیم از جمله میدان شهید امینی، میدان شهیدان حسینی، میدان شهید زکریا، میدان سردار شهیدان زینلی، شهید عباس زاده و غیره تصویر نگاره 18 سردار هم در اولویت برنامه های شهرداری است.

 

 

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه نزدیک 2 سال است که نصب تصاویر 18 تن از سرداران شهید رفسنجان در بدنه های مناسب شهری بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر رفسنجان در حال اجرا است؛ افزود: انجام این فعالیت در کمیته های تبلیغاتی، فرهنگی و نامگذاری مورد تأیید قرار گرفته و تا کنون از 18 سردار شهید، نصب تصویر 9 سردار شهید در میدان شهید حاج قاسم سلیمانی ( میدان شهدای سابق ) و خیابان شهید مصطفی خمینی این شهر انجام شده است.

 

 

مختاری ادامه داد: نصب تصویر بقیه سرداران هم در بدنه های شهری به مرور زمان انجام می شود.

 

رفسنجان پیشگام در ترسیم بزرگترین دیوارنگاره کشور

 

 

وی همچنین از ترسیم بزرگترین تصویر چهره کشور خبر داد که تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی است که در میدان شهید سلیمانی و بر بام مجتمع ستاره ترسیم شده است.

 

 

مختاری افزود: این اثر به مساحت ۹۰۰ متر مربع است و در این اثر ضمن ترسیم چهره شهید حاج قاسم سلیمانی چهره های شهدای رفسنجان شامل چهره شهیدان میرافضلی، محمدی پور، عباس زاده، امینی، هنری، صابری، زینلی و شهید عابدینی هم ترسیم شده است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه سردیس تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی هم قرار است در این میدان نصب شود؛ ادامه داد: سردار سلیمانی شخصیتی بارز و مقبول همه دل ها و مبارز جهانی بود که این کار به منظور ارج نهادن به مقام وی انجام شد.

 

 

تمثال 5 تن از سرداران شهید رفسنجان در سطح این شهر نصب شد

 

معاون خدمات شهری شهرداری با اعلام این خبر گفت: این تمثال ها در ابتدای بلوار شهید مصطفی خمینی به همت واحد زیبا سازی شهرداری رفسنجان نصب شد و محل نصب آن ها همان مسیر و گذرگاهی است که این سرداران روزگاری در آن محل ها زندگی می کردند و با بروز جنگ از خانه و کاشانه خود گذشتند و به چیزی جز پیروزی و شهادت فکر نمی کردند؛ بالاخره آسمانی شدند.

 

 

مختاری تصریح کرد: تمثال سرداران شهید علی محمدی پور، شهیدعباس حسینی، شهیدعلی عابدینی، شهید احمدامینی و شهید رضاعباسزاده در ابتدای بلوار مصطفی خمینی نصب شد.

 

 

 

وی تأکید کرد: همه ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم، آن ها به خاطر نسل آینده و اینکه کشور به دست بیگانگان نیفتد و ارزش ها و آرمان های انقلاب و اسلام حفظ شود رفتند و ماندگار شدند باید پاسدار خون آن ها باشیم.

پایان پیام/605

نظر شما