شناسهٔ خبر: 40506606 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دادکان: من فوتبال را تعلیق کردم یا کسی که مسئول ورزش کشور بود؟

خبرگزاری میزان- رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: من دروغگو هستم یا مسئولان کمیته ملی المپیک یا رسانه‌ای که حرف‌هایی را علیه من می‌زند؟

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - محمد دادکان رییس سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه ورزش ایران رادیو ایران، درباره بیانیه‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک علیه خودش اظهاراتی داشت که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌خوانید:

*توماس باخ (رئیس کمیته بین‌المللی المپیک) نوشته ایران قول داده در تبعیض‌های خود را نسبت به منشور المپیک، وقفه ایجاد کند.

*باخ مدعی شد ایران را دیگر محروم نمی‌کنیم، چون ایران نامه‌ای رسمی نوشت و گفت از تبعیض‌های سیاسی علیه ورزشکاران رژیم صهیونیستی اجتناب می‌کنم.

*این‌ها را منتشر کنید تا همه ببینند من دروغگو هستم یا مسئولان کمیته ملی المپیک یا رسانه‌ای که این حرف را می‌زنند. این اطلاعیه IOC است و نامه‌ای که شما آن را امضا کردید. شما در زمین بیگانه بازی می‌کنید یا من؟

*مگر شما قبلاً قرارداد ویلموتس را دیده بودید؟ فیفا گفت پاداش فیفا برای جام جهانی را پرداخت کردم و ۲۶۰ هزار فرانک مانده است. در حالی که می‌گفتند هشت میلیون فرانک از فدراسیون جهانی فوتبال طلبکاریم.

*من می‌گویم به داد ورزش کشور برسید. گفتم اگر این موارد را رعایت نکنید، تعلیق می‌شویم.

*اگر کار را بلد بودند، شرایط به اینجا می‌رسید؟

*در سال ۹۸، حدود ۳۰ ورزشکار پناهنده به کشور‌های مختلف داشتیم. همه آنها بد بودند؟

*شما مصاحبه هاشمی‌طبا در تاریخ ۲۴ اردیبهشت، عزیزی نماینده پیشین مجلس در تاریخ ۲۵ ادیبهشت و گفت‌وگوی علی مطهری را بخوانید. آن‌ها درباره تعلیق ورزش کشور صحبت کردند.

*من فوتبال را تعلیق کردم یا کسی که مسئول ورزش کشور بود؟

*فیفا می‌گفت رییس قانونی فدراسیون فوتبال ایران، دادکان است. من چرا باید قبل از نامه برکناری استعفا دهم؟ بین دو نیمه دیدار ایران و آنگولا فهمیدم برکنار شدم و فیفا از من حمایت کرد. سپس کناره‌گیری کردم که فوتبال فقط ۱۲ روز تعلیق شد.

*رئیس سازمان تربیت‌بدنی حق تغییر رئیس فدراسیون را ندارد. انتظار دارید کار خلاف بکنم؟ از مهرعلیزاده (رییس پیشین سازمان تربیت‌بدنی) در این باره بپرسید. می‌خواستند بند اختیار رییس سازمان تربیت‌بدنی در برکناری رییس فدراسیون را در اساسنامه بگنجاند. آن وقت تعهد دادند و به امیر قطر وابسته شدند وگرنه حق برکناری نداشتند. مگر در این هشت سال که می‌خواستند رییس فدراسیون را برکنار کنند، توانستند؟

*فیفا برای خودش مقرراتی دارد. کارشناسان می‌دانند من فوتبال را تعلیق نکردم و آنها (مدیران وقت سازمان تربیت‌بدنی) کردند. الان که فوتبال را می‌خواهند تعلیق کنند می‌گویم کاری کنید. کشتی، فوتبال و جودوی ما روی مرز هستند و جلوی تعلیق ین رشته‌ها را بگیرید. رییس جمهور ببیند این حرف‌ها دروغ است یا خیر.

*این راه به ترکستان بوده و ورزش کشور ما در معرض خطر است. آن وقت مجبور هستید آوانس بدهید. بگویند دادکان تشویق اذهان عمومی کرده است. شما قبل از انقلاب نمی‌دانستی انقلاب و دین چیست و الک دولک بازی می‌کردید، اما من در آن زمان به زندان رفتم. با آن شمایل حرفم را زدم و صدمه‌اش را هم دیدم.

*می‌گویند از ورزش دور هستی و نمی‌دانی چه اتفاقی در ورزش می‌افتد. شما چه چیزی از ورزش می‌دانید؟ بیایید با هم در پخش زنده صحبت کنید و بگویید شما کجا بودید و من چه کسی بودم.

انتهای پیام/

نظر شما