شناسهٔ خبر: 40506565 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تصمیم دولت عراق برای بازسازی ۶۵۰۰ اثر باستانی

صاحب‌خبر -

شفقنا- مدیرکل سازمان گردشگری عراق اعلام کرد دولت مصمم است ۶۵۰۰ اثر باستانی در سراسر این کشور را مرمت و بازسازی کند.

به گزارشی سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از موازین نیوز، محمد العبیدی، مدیرکل سازمان گردشگری در وزارت فرهنگ عراق از تصمیم دولت برای مرمت و بازسازی ۶۵۰۰ اثر باستانی در سراسر این کشور خبر داد و اعلام کرد: عراق کشوری با میراث‌های باستانی بسیاری است و اماکن تاریخی، فرهنگی و دینی بسیاری دارد. تعداد آثار باستانی در عراق حدود ۶۵۰۰ اثر است، اما مورد توجه لازم قرار‌ ندارد.

العبیدی تاکید کرد: دولت تدوین راهبردی را آغاز کرده است که بر مرمت این آثار و بازسازی آنها مبتنی است که این امر درآمد کلانی را برای اقتصاد کشور رقم می‌زند.

مدیرکل سازمان گردشگری تصریح کرد: گردشگری یک بخش اساسی است که می‌تواند فرصت‌های شغلی فراهم ساخته و تولید ملی کشور را افزایش دهد؛ به ویژه که در بسیاری از کشورها، گردشگری منبع مهمی برای درآمد ملی به شمار می‌رود.

وی افزود: عراق پس از تدوین سیاستی شفاف برای جذب سرمایه گذاران و در نتیجه فراهم آوردن فرصت‌های شغلی برای جوانان متخصص در این زمینه، پتانسیل‌های گردشگری و ملزومات توسعه این بخش را به صورت‌های مختلف دارد.

العبیدی در ادامه به تاثیر شیوع کرونا بر بخش گردشگری پرداخت و گفت: گردشگری محلی در سایه شیوع ویروس کرونا به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و این مشکل بر شرکت‌های گردشگری، هتل‌ها و مکان‌های زیارتی سایه افکنده و خسارات بسیاری به ارزش میلیون‌ها دلار بر این بخش‌ها متحمل شده است.

مدیرکل سازمان گردشگری عراق به طرحی اشاره کرد که به وسیله این سازمان در طولانی مدت تهیه شده است و نیز تماس‌هایی که این نهاد با سازمان جهانی گردشگری برقرار کرده است، به ویژه که عراق عضوی کارآمد در این سازمان است و دیدارها و نشست‌های متعددی به منظور دست‌یابی به راه‌حل‌هایی برای بخش گردشگری و جبران ضررهای اقتصادی برگزار شده است.

خبر را در موازین نیوز می‌توانید ببینید.

نظر شما