شناسهٔ خبر: 40506393 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مهلت یک هفته‌ای گروه‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی

گروه‌های فلسطینی در نوار غزه یک هفته به رژیم صهیونیستی مهلت دادند به تعهدات خود بر اساس توافق آتش‌بس عمل کند وگرنه اهرم‌های فشار را بار دیگر به کار خواهند بست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فارس، کمک مالی قطر به نوار غزه که به صورت ماهیانه در موعد مقرر و با اجازه رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه می‌شد در ماه جاری بیش از یک هفته است که به تأخیر افتاده و این موضوع در پی تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی رخ داده است.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، گروه‌های فلسطینی این اقدام را عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از توافق‌های مربوط به آتش‌بس قلمداد کرده‌اند، به مجرد اینکه خیال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تشکیل دولت راحت شد اخبار مربوط به کمک ماهیانه قطر هم قطع شد و حتی موعدی مشخص برای آن تعیین نشده است.

در همین زمینه منابع فلسطینی به الاخبار گفتند، طی دو روز گذشته روند ارسال بالن‌های آتش‌زا از سوی یگان‌های میدانی کمیته عالی راهپیمایی بازگشت به سمت فلسطین اشغالی از سرگرفته شده ولی فعلا حامل مواد منفجره نیست تا هشداری برای رژیم صهیونیستی باشد.

از سوی دیگر کمیته عالی راهپیمایی بازگشت اخیرا نشستی در مقر جبهه مردمی برای آزادی فلسطین برگزار کرد تا فعالیت‌های مربوط به سالروز جنگ ۱۹۶۷ و مردود دانستن طرح فعلی رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی بیشتر کرانه باختری را بررسی کند.

در ادامه گزارش الاخبار که چهارشنبه (دیروز) منتشر شده، آمده است: گروه‌های فلسطینی به میانجی‌ها تا آغاز هفته آینده مهلت داده‌اند تا رژیم صهیونیستی را ملزم به اجرای توافق‌ها کنند. جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نیز طی دو روز گذشته بارها با قاهره تماس گرفته‌اند تا در جریان موضع اسرائیل قرار بگیرند. علیرغم آنکه مصر اطمینان داده کابینه جدید اسرائیل به اجرای توافق‌ها ادامه می دهد گروه‌های فلسطینی گفته‌اند از نظر آنها تأخیر غیرقابل توجیه در ورود کمک قطر به غزه را نشان تمایل اشغالگر برای بازگشت تنش قلمداد می‌کنند و درباره عکس‌العمل‌های بزرگ به این موضوع هشدار داده‌اند ضمن اینکه گفته‌اند تمام اهرم‌های فشار در منطقه مرزی را سریعا از سر می‌گیرند.

همزمان با تهدید گروه‌های فلسطینی، منابع آگاه در مقاومت فلسطین اعلام کردند، پهپادهای شناسایی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده بر فراز نوار غزه پرواز کردند و برخی از آنها به راکت مجهز بوده‌اند.

تیرماه گذشته (۱۳۹۸) رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند، با نظارت سازمان ملل توافق آتش‌بسی حاصل شده تا بر اساس آن ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی متوقف شود و در مقابل آن دامنه صید ماهیگیران فلسطینی بیشتر و ورود سوخت به نوار غزه از سر گرفته شود.
 
انتهای پیام

نظر شما