شناسهٔ خبر: 40506114 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی کرملین: پوتین برنامه برای تماس با سران آمریکا و سعودی ندارد

دمیتری پسکوف در بیانیه امروز خود با اعلام عدم تماس تلفنی پوتین با ترامپ یا سران سعودی از ملاقات وزیر انرژی روسیه با همتایان خود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیچ یک از مقامات عربستان سعودی گفت‌و‌گو نخواهد داشت.

پسکوف امروز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر قرار تلفنی پوتین با سران برخی کشورها در آستانه نشست اوپک پلاس گفت: «نه پوتین هیچ‌گونه قراری برای تماس با سران آمریکا و عربستان سعودی ندارد.»

اما او در صحبت‌های خود اعلام کرد الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه با همتایان خود در دیگر کشور‌ها قرار ملاقات خواهد داشت و گفت: «شاهد ثبات در بازار بین‌المللی انرژی هستیم.»

پسکوف از پیش‌بینی نتیجه نشست آتی اوپک پلاس خودداری کرد و گفت این کار را باید وزارت انرژی این کشور انجام دهد.

نشست اوپک پلاس که قرار بود در تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) انجام گیرد، با درخواست کشور الجزایر به عنوان رهبر دوره‌ای اوپک پلاس، به اواسط این ماه (اوایل تیر) موکول شده است.

مطابق توافق اوپک پلاس با پایان یافتن ماه ژوئن کاهش تولید نفت از ۹.۷ میلیون بشکه در روز به ۷.۷ میلیون بشکه برای نیمه دوم سال میلادی خواهد رسید.

مطابق این توافق کشور‌های اوپک پلاس از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ نیز به مدت ۱۶ ماه میزان تولید خود را ۵.۸ میلیون بشکه کاهش خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما