شناسهٔ خبر: 40506014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار: سیستان و بلوچستان نیازمند تفکر و کار جهادی است

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان نیاز به تفکر، تلاش و کار جهادی دارد و لازمه کار جهادی تحول در تفکر و تغییر نگاه همه مسوولان استانی است.

صاحب‌خبر -

منصور بیجار روز پنجشنبه در نشستی که با حضورحسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیرامون بررسی مشکلات حاشیه نشینی شهر زاهدان برگزار شد؛ اظهارداشت:با تاکیدات مکرر شخص استاندار و پیگیری‌های انجام شده، فضای کنونی استان به سمت تفکر جهادی تغییر کرده و اکثر مدیران از بخشی نگری دستگاهی عبور کردهاند و برای انجام کارهای بزرگ در کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی با ابراز خرسندی از پیگیری مسائل حاشیه نشینی شهر زاهدان توسط نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت کاری همه مدیران دارا بودن تعهد کاری نسبت به وظایف مربوطه باشد چرا که در این شرایط سخت اقتصادی کشور با پیگیری‌های مجدانه، اعتبار و منابع مالی را دریافت می‌کنیم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم پشتیبان و همراه ما هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بافت‌های فرسوده شهرهای زاهدان و چابهار و تعیین تکلیف اراضی منزل‌آب، سیادک و همچنین خدمات انجام شده در شهرک جهاد زاهدان گفت: اولویت کاری ما احداث باند دوم کمربندی زاهدان است که با توجه به بروز حوادث ترافیکی که منجر به خسارات جانی می‌شود برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی به فعالیت‌های دفاتر تسهیلگری سیستان و بلوچستان پیرامون شناسایی حاشیه نشیان و ساماندهی حاشیه نشینی اشاره کرد و افزود: سازمان امور اجتماعی کشور و ستاد بازآفرینی شهری علاقمند به کار در این استان هستند. 

بیجار خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در بحث مدارس کمبود داریم، اما خوشبختانه هم خیران و هم بخش دولتی جهت رفع این کمبودها ورود کرده‌اند و اقدامات خوبی انجام شده و ضرورت دارد به بحث آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی نیز توجه شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های بودجه در ردیف‌های ملی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مشخص شده، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان را مکلف کرده‌ایم سهم استان را از طریق وزارتخانه مربوطه پیگیری کنند.

 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست؛ ساماندهی حاشیه نشینی و اصلاح بافت فرسوده این شهر را ضروری دانست و گفت: متاسفانه بیش‌از ۴۰درصد مردم شهر زاهدان حاشیه‌نشین هستند که وضعیت زندگی‌شان به مراتب بدتر از زندگی روستایی است.

حسینعلی شهریاری تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی سیستان و بلوچستان حتی الامکان به شرکت‌های داخلی استان واگذار شود چراکه حضور و فعالیت شرکت‌های سایر استان‌ها و استان‌های معین موجب خروج پول و سرمایه از منطقه می‌شود و مردم ما از این منابع سهم نمی‌برند.

 وی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان بویژه شهر زاهدان با مشکلات زیادی مواجه است و تصمیم داریم با تمام توان برای حل این مشکلات تلاش کنیم.

 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: از بدو انقلاب اسلامی تا کنون خدمات زیادی در سیستان و بلوچستان انجام شده و دولت‌ها به این استان توجه داشته‌اند اما نیاز است مدیران استان برای دریافت بیشتر منابع از سطح کشور تلاش کنند.

وی بیان کرد: مجموعه مسوولان جمهوری اسلامی برای استان محروم و دارای مسائل قومی و مذهبی سیستان و بلوچستان که همجوار با دو کشور مساله دار نیز است به طور ویژه توجه می‌کنند و توجهات اخیر مقام معظم رهبری به استان در بحث پرداخت اعتبارات کلان از محل صندوق توسعه ملی بیانگر این مهم است.

نظر شما