شناسهٔ خبر: 40505987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساعت کاری موزه‌های زنجان تا پایان شهریورماه سال جاری اعلام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اعلام تغییر زمان فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی-تاریخی استان، ساعات کاری موزه‌های استان را تا پایان شهریور ماه سال جاری اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

امیر ارجمند در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به دنبال شیوع کرونا ویروس و تعطیلی موزه‌های استان، اماکن تاریخی و موزه‌ها زیر پوشش این اداره کل پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله به کرونا با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس اطلاعیه اداره کل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی، از روز شنبه 10 خرداد بازگشایی و در حال ارائه خدمات هستند و همه موزه‌ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی موظفند نسبت به نصب تابلو نرخ ورودیه در محل مناسب در معرض دید بازدیدکنندگان اقدام نمایند.

وی افزود: بازدید از موزه ذوالفقاری، موزه رختشویخانه، موزه صنایع‌دستی عمارت دارایی زنجان، موزه باستان شناسی ابهر، موزه سلطانیه و کتله خور همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر، برای علاقه مندان امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به اینکه باید زیرنویس و تابلوهای دو زبانه برای معرفی اشیاء، اماکن و بناهای تاریخی ـ فرهنگی نصب شود، تاکید کرد: در مجموعه‌های فرهنگی ـ تاریخی که دارای چند موزه با بنای تاریخی هستند، نسبت به نصب تابلو راهنما برای هر بنا اقدام شود. 

ارجمند با بیان اینکه موزه‌های استان زنجان به عنوان گنجینه‌های بی‌بدیلی از فرهنگ و هنر مردم زنجان محسوب می‌شود، اذعان داشت: زنجان با این همه قدمت حرف‌های ناگفته بسیاری دارد که برخی از آنها در دل موزه‌های این دیار نهفته است.

 انتهای پیام/73002/ق

نظر شما