شناسهٔ خبر: 40505692 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جادوگر برنده دوئل با رقیب قدیمی؛

کریمی- نوازی؛ ۲۰سال بعد از دربی جنجالی (عکس)

علی کریمی و محمد نوازی که ۲۰ سال پیش در یکی از جنجالی ترین بازی های تاریخ فوتبال ایران گلزنی کرده بودند، امروز در دیداری دوستانه به میدان رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، امروز دیداری دوستانه بین پیشکسوتان و اهالی رسانه فوتبال ایران برگزار شد که در آن چهره های شاخص و نامداری هم حضور داشتند و از جمله آن ها می‌توان به علی کریمی و محمد نوازی اشاره کرد که سال‌ها بعد از بازی با پیراهن تیم های سرخابی در مقابل هم قرار گرفتند.

 

۲۰ سال پیش در دربی معروف سال ۱۳۷۹ کریمی و نوازی گلزنان مسابقه ای بودند که با جنجال های عجیب و غریبی همراه شد. نوازی در آن مسابقه از روی ضربه ایستگاهی و با اشتباه عجیب و غیر قابل باور احمدرضا عابدزاده موفق شد گلزنی کند و پاسخ گل بهروز رهبری فرد را بدهد اما این دو گل تازه آغاز آن مسابقه پرماجرا بود.

 

 

این دربی که چهل و نهمین مصاف پرسپولیس و استقلال بود، تحت تاثیر جدایی مهدی هاشمی نسب از پرسپولیس و حضور در اردوی رقیب آبی پوش قرار داشت. او که از انگیزه بالا برخودار بود، در دقیقه ۸۲ یک گل هم زد تا آبی ها در آستانه پیروزی قرار بگیرند اما در همین حین بود که علی کریمی با ضربه قیچی گل تساوی را به ثمر رساند.

 

چند دقیقه بعد از این گل بود که برخورد پایان رأفت و پرویز برومند، جرقه‌ای شد برای یک درگیری تمام عیار که فوتبال ایران کمتر به خود دیده بود. کار تا جایی پیش رفت که حتی محمد نوازی و حمید استیلی نیز باهم دست به یقه شدند.

 

 

حالا دو دهه از آن روزها گذشته و بعد از دربی زمستانی تهران، نوازی و کریمی در یک بازی دوستانه در هوای گرم پایتخت مقابل هم قرار گرفتند. نکته جالب این رویارویی، پیراهن آبی و قرمز این دو فوتبالیست بود که بین نارنجی پوشان زمین حلب توجه می‌کرد.

 

در یک صحنه علی کریمی که هنوز از همان تکنیک استثنایی برخوردار است، محمد نوازی را دریبل زد که ستاره سابق استقلال به شوخی گفت که احتمالا رباطش در اثر این حرکت پاره شده است! در ادامه نیز این دو شوخی های جالبی باهم انجام دادند و روزی به یادماندنی را پشت سر گذاشتند.

نظر شما