شناسهٔ خبر: 40505657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در کرکوک

واحد مهندسی یگان زرهی عراق از اجرای عملیات پاکسازی جاده‌ها از باقی ماندگان گروه تروریستی داعش در کرکوک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، یگان‌های فرماندهی محور شمال بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) عملیات غافلگیرکننده‌ای علیه عناصر گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین انجام دادند.

نیرو‌های امنیتی عراق در چارچوب مرحله دوم عملیات قهرمانان عراق به تحت تعقیب قرار دادن عناصر باقی مانده از داعش در جنوب غرب استان کرکوک ادامه می‌دهند و عملیات غافلگیرکننده‌ای در کوهستان طوزخورماتو در صلاح الدین در مجاورت منطقه استان‌های شمالی انجام دادند؛ منطقه‌ای که وجود داعش در آن به منزله تهدیدی برای استان‌های هم مرز محسوب می‌شد.

خبرنگار این شبکه گزارش داد: یگان‌های فرماندهی محور شمال بسیج مردمی با هدف فرصت ندادن به عناصر باقی مانده از گروه تروریستی داعش برای استفاده از هر راهی که ممکن است داعش در آن تحرکاتی انجام دهد، عملیات غافلگیرکننده‌ای در مناطق کوهستانی طوزخورماتو در ادامه عملیات دوم قهرمانان عراق انجام دادند.

ابورضا النجار، فرمانده محور شمال بسیج مردمی در این خصوص گفت: «هدف از این عملیات تسلط بر منطقه و همچنین تثبیت موقعیت برخی یگان‌ها برای جلوگیری از عبور عناصر داعش از این منطقه و فرار آن‌ها به دیاله بود.»

نافع سلیم العکیلی، مدیر جنبش‌های سازمان بسیج مردمی اعلام کرد: «همه مناطق پاکسازی شد. به برادران خود در کرکوک اطمینان خاطر می‌دهیم. بسیج مردمی عناصر داعش را هر جایی که باشند، تحت تعقیب قرار می‌دهد.»

احمد اسعد جایرلی، فرمانده نیروی ویژه وابسته به فرماندهی محور شمال بسیج مردمی گفت: «منطقه رها شده بود و عناصر داعش به راحتی در این مناطق تحرکاتی انجام می‌دادند.»

فرماندهان امنیتی بر این باورند که کاهش مسافت بین خط قرمز بین مرز‌های منطقه کردستان عراق و دولت مرکزی بهترین راه حل برای پایان دادن به تحرکات عناصر داعش در این مناطق است.

ستاد اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: از زمان آغاز «عملیات قهرمانان عراق»، یگان زرهی نهم به اجرای وظایف ویژه خود ادامه می‌دهد. 

انتهای پیام/

نظر شما