شناسهٔ خبر: 40504682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

باید تلاش کنیم تا غبار فراموشی بر اندیشه‌های امام (ره) ننشیند

وزیر راه و شهرسازی ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران گفت:باید تلاش کنیم تا غبار فراموشی بر اندیشه‌های امام (ره) ننشیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب و همچنین سالگرد شهادت یاران ایشان در سرکوب قیام پانزده خرداد را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

"گل رفت و شمیم خوشش اینجاست هنوز"

چهاردهم خرداد سالگرد رحلت مصلح کبیر و طلایه دار اسلام ناب محمدی(ص)، حضرت امام خمینی(ره) است. مردی که خورشیدوار ظهور کرد و اکنون در سالروزغروبش به سوگ ایستاده ایم و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، برگی دیگر از تاریخ مقاومت و ایثار مردمان این مرز و بوم را به یاری آن امام راحل ورق زد.

امام خمینی(ره)، با بینش وسیع خود، منادی اسلام زنده و پویا در اندیشه و عمل است و پیروزی انقلاب اسلامی مهم ترین حاصل سال ها تلاش فکری و جهادی ایشان در عرصه احیای دین و اصلاح جامعه بود که از نظر عمق و گستردگی و آثار با هیچ کدام از نهضت های صدساله اخیر قابل مقایسه نیست. 

جهان اسلام در عصر حاضر وام دار امام خمینی(ره) و آرمان های والای او است که اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام امریکایی قرار داد و او فریادگر پیوند محکم دین و سیاست و فراخواننده مردم مسلمان برای استقرار حکومت اسلامی است.

"خمینی عظیم" رهبری است که مسلمانان و مستضعفان را در مبارزه علیه ظلم و استبداد یاری کرد و جهان اسلام را حیاتی نو بخشید. او به امت اسلامی وحدت بخشید.

دعوت به یگانگی و همدلی، بخش مهمی از پیام ها و سخنرانی های آن فرزانه بود. امام خمینی(ره)، هرگونه حرکتی را که به تفرقه صفوف مسلمانان منجر شود و سلطه استعمار را بر کشورهای اسلامی در پی داشته باشد، جایز نمی دانست.

امام خمینی(ره)، با ایمان راسخ به خداوند متعال و بینش صحیح نسبت به هستی و انسان و ارتباط نزدیک با قرآن و عترت و التزام عملی به احکام الهی، به مرتبه والایی از عبودیت دست یافت. همین روحیه عبودیت و باور قلبی بود که به تمام امور زندگی او محتوای عبادی و صبغه الهی بخشیده بود. 

این روزها فرصت خوبی است برای اندیشیدن به آرمان های والا و اندیشه های عمیق و تابناک آن ابرمرد تاریخ معاصر اسلام که باید بیش از هر چیز تلاش کنیم تا غبار فراموشی بر اندیشه های امام ننشیند.

رحلت حضرت امام خمینی(ره)، نیز همچون حیاتش منشأ بیداری و نهضتی دوباره و راه و یادش جاودانه شد که باید با توجه به توصیه های آن بزرگ مرد تاریخ، در حفظ و حراست از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی اهتمام ورزیم.

اینجانب سالگرد رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به عموم مردم شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

نظر شما