شناسهٔ خبر: 40504638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

فرهنگی :

جلسه روز سه شنبه مجلس غیرعلنی است / بررسی موضوعات دفاعی و امنیتی، در دستورکار بهارستان

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:جلسه روز سه شنبه مجلس به صورت غیر علنی است و موضوعات امنیتی و دفاعی بررسی می شود.

صاحب‌خبر -

محمد حسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص زمان و نحوه  تشکیل کمیسیون های مجلس یازدهم گفت:تشکیل کمیسیون ها زمان تعیین شده ندارد و باید مهلت رسیدگی به اعتراض ها در خصوص امتیاز بندی برای کمیسیون ها به پایان برسد.

وی ادامه داد:در قانون پیش‌بینی شده است امتیاز بندی صورت بگیرد که عملا تا آخر وقت روز شنبه هفته آینده این کار انجام و نتیجه آن معلوم خواهد شد. سپس  فرصت 48 ساعته برای ارائه  اعتراضات در نظر گرفته شده که پس از بررسی اعتراضات  با هر تغییر یا عدم  تغییر در امتیازات تکلیف اعضا کمیسیون ها مشخص می شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اعضای هیئت رئیسه و روسای شعب به منظور بررسی اعتراضات جلسه مشترک خواهند داشت و  به محض تعیین تکلیف اولیه و وجود اعتراض بلافاصله جلسه مشترک تشکیل می شود. پس از قطعی شدن اعضاء، کمیسیون ها تشکیل و  انتخابات هیئت رئیسه آن ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: این فرآیند تا اواسط هفته آینده به طول خواهد انجامید و بعد از آن جلسه کمیسیون ها قابل تشکیل است و با مدیریت رئیس سنی آغاز می شود و انتخابات هیئت رئیسه برگزار می گردد.

فرهنگی در خصوص زمان تشکیل کمیسیون بیان کرد: به دلیل این که اعضای کمیسیون ها مشخص نشده نمی توان زمان قطعی را اعلام کرد اما ممکن است اواخر هفته پیش رو یا هفته بعد تشکیل شوند.

وی در خصوص جلسه هفته آینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه روز یکشنبه به صورت علنی برگزار می شود و ادامه بررسی موضوعات مطروحه در حوزه اقتصادی است. جلسه روز سه شنبه مجلس به صورت غیر علنی است و موضوعات امنیتی و دفاعی بررسی می شود./

پایان پیام

نظر شما