شناسهٔ خبر: 40504318 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رکورد جدید مکزیک در تعداد قربانیان روزانه کرونا

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد روز گذشته (چهارشنبه) شمار قربانیان جدید ناشی از کروناویروس برای اولین بار در مکزیک از ایالات متحده پیشی گرفت و با ثبت ۱۰۹۲ مورد مرگ و میر رکوردی جدید بر جا گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آمریکای لاتین در هفته‌های اخیر به یکی از مراکز مهم شیوع کروناویروس در جهان تبدیل شده است. برزیل نیز که وخیم‌ترین وضعیت را در این منطقه دارد، روز چهارشنبه رکورد شمار قربانیان ناشی از بیماری کووید-۱۹ را در یک روز شکست.

دولت مکزیک پیش از این پیش‌بینی کرده بود که این بیماری همه‌گیر در اوایل ماه مه میلادی به اوج خود برسد و تحت فشار ایالات متحده آمریکا، فعالیت صنعت خودروسازی گسترده خود را که میلیارد‌ها دلار را از طریق زنجیره‌های تأمین مرزی پشتیبانی می‌کند، دوباره آغاز کرد.

با این حال برنامه‌ها برای رفع مرحله‌ای محدودیت‌های مقابله‌ای با کرونا در این هفته به دلیل این که شمار مبتلایان جدید هنوز کاهش نیافته به تعویق افتاده است.

مکزیک روز چهارشنبه شاهد ثبت رکورد ۳۹۱۲ عفونت جدید بود و با ۱۰۹۲ مورد قربانی جدید، شمار مرگ و میر‌های روزانه نیز بیش از دو برابر رکورد قبلی که ۵۰۱ بود، شده است.

در حال حاضر شمار کلی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در مکزیک ۱۰۱ هزار و ۲۳۸ نفر است که با ثبت ۱۱ هزار و ۷۲۹ قربانی این کشور در رتبه هفتم کشور‌های درگیر کرونا از نظر شمار قربانیان قرار گرفته است.

پس از انتقاد‌های زیاد به دولت مکزیک مبنی بر این که با توجه میزان تست‌گیری بسیار پایین از افراد مشکوک به کرونا احتمالاََ شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری بسیار بیشتر از آمار‌های رسمی است، دولت این کشور کمیته‌ای برای تعیین میزان مرگ و میر‌های ناشی از این عفونت تشکیل داده است. تحقیقات رویترز نشان داده که احتمالاََ شمار واقعی قربانیان ناشی از کرونا در مکزیک حدود ۲.۵ برابر بیشتر از آمار‌های رسمی دولت این کشور است. دولت مکزیک پیش از این اعتراف کرده بود که شمار واقعی قربانیان بیشتر از آمار‌های رسمی است.

مکزیک با جمعیت اندکی بیش از یک سوم جمعیت ایالات متحده آمریکا، نسبت به این کشور در همسایگی خود در مراحل اولیه منحنی همه‌گیری کروناویروس قرار دارد و دولت آن نیز تصدیق کرده است که در نهایت شمار قربانیان این بیماری در مکزیک ممکن است از ۳۰ هزار نفر فراتر رود.

بنا بر گزارش رویترز، داده‌های دولت آمریکا نشان می‌دهد که روز چهارشنبه شمار مرگ و میر‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده ۱۰۴۵ نفر بوده است.

نظر شما