شناسهٔ خبر: 40504277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهروندان با ماندن در خانه از پیشروی بیشتر کرونا جلوگیری کنند

چابهار- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: ویروس کرونا درمان قطعی ندارد و باید اصل «پیشگیری بهتر از درمان» را جدی تر گرفت و با رعایت نکات ساده بهداشتی و با ماندن در خانه از پیشروی بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

دکتر مهدی میرادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنان ابعاد ناشناخته زیادی در خصوص کرونا وجود دارد و خطرات پنهان کردن بیماری ممکن است جبران ناپذیر باشد. 

وی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص بیماری کرونا همچنان ابعاد بیشتری از این بیماری را نمایان می‌کند گفت: اطلاعات فعلی ما در خصوص بیماری کرونا بسیار محدود بوده و به همین دلیل تاکنون درمان مستقیمی برای این بیماری کشف نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: کرونا با انجام سی تی اسکن تا حد زیادی قابلیت تشخیص دارد و می‌توان با آغاز به موقع درمان، از مرگ و میر ناشی از این ویروس جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسمات عروسی و سایر تجمعات مشابه، بستر لازم برای انتشار ویروس کرونا را فراهم میکند، لذا همانطور که بارها هشدار داده شده در این برهه حساس که در پیک شیوع این ویروس هستیم برگزاری هرگونه مراسمات تجمعی می‌تواند مخاطرات تلخ و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

میرادی گفت: برپایی مراسم عروسی و هرگونه تجمع مصداق مجرمانه تهدید علیه سلامت جامعه محسوب شده و هنجار شکنان از سوی دستگاه قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت لذا شهروندان در صورت مشاهده به دبیرخانه ستاد کرونا این شهرستان اطلاع دهند.

وی بیان کرد: شهروندان چابهاری عدم رعایت موارد فوق را با شماره تماس ۳۵۳۳۰۰۵۵ و شماره پیامک ۰۹۹۰۳۳۷۰۲۰۹ را به دبیرخانه ستاد کرونا این شهرستان اطلاع رسانی تا سریعا برخورد شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار افزود: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به ۲ ماه اول با هماهنگی شورای تامین، وضعیت این شهرستان قرمز اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و مقابله با شیوع گسترده کرونا، برپایی تمامی مراسمات و تجمعات اعم از مذهبی، فرهنگی و خانوادگی تا اطلاع بعدی ممنوع است و شهروندان با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح شهر چابهار برای پیشگیری از این ویروس و حفظ سلامتی خود نکات بهداشتی را رعایت کنند.

میرادی با بیان اینکه در مکان‌هایی نظیر نانوایی‌ها و سایر مراکز پر ازدحام فاصله حدود یک و نیم تا  ۲ متر را حتما رعایت شود، خاطرنشان کرد: سرفه و عطسه افراد مبتلا به کرونا در فواصل کمتر ممکن است فرد را به این بیماری مبتلا کند، لذا دقت شود در صورتی‌که دستان شما با سطوح آلوده تماس پیدا کرد تا زمان شستشو و ضد عفونی کامل دستها از لمس دهان، بینی و چشمان خودداری شود.

وی گفت: ماسک را در مدت استفاده لمس نکنید زیرا این کار باعث آلودگی ماسک و احتمال انتقال آلودگی به فرد خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: علائم اولیه کرونا ممکن است از روز پنجم بیماری بروز کند لذا  از درمان‌های سنتی جدا خودداری و از حضور غیرضروری در بیمارستان خودداری شود.

وی افزود: توجه به نکات بهداشتی از جمله شستشو دست‌ها باید به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون مایع انجام شود.

میرادی بیان کرد: تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان به منظور حفظ سلامتی مردم است و عدم رعایت ‌پروتکل‌های بهداشتی عامل تعطیلی مجدد بازارهاست.

وی اظهارداشت: متاسفانه با وجود هشدارهای فراوان و اطلاع رسانی صورت گرفته در سطح شهر، شاهد ازدحام و شلوغی در بازارها و به تبع آن شیوع بیماری کرونا بودیم.

نظر شما