شناسهٔ خبر: 40504247 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازگشایی دانشکده‌های دندانپزشکی به صورت پلکانی/ ترم تابستان مجازی برگزار می‌شود

هوشمند گفت: فعالیت دانشکده‌های دندانپزشکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت پلکانی مجددا آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

بازگشایی دانشکده های دندان پزشکی به صورت پلکانی/ الویت شروع کلاس ها با دانشجویان و  دستیاران در شرف فارغ التحصیل / ترم تابستان به صورت مجازی برگزار می شود

بهزاد هوشمند، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت و دبیر کمیته مشورتی دندانپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چگونگی بازگشایی دانشکده‌های دندانپزشکی در سراسر کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور و بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا یکی از موضوعات مهم در هنگام بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها رعایت اصول بهداشت فردی و استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش توسط دانشجویان دانشکده‌های دندانپزشکی است.

او با اشاره به اینکه موضوع فاصله گذاری اجتماعی یکی از نکات مهم در زمان بازگشایی دانشکده‌های دندانپزشکی است، ادامه داد: در هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها تاکید زیادی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مختلف داریم و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص به دانشکده‌های دندانپزشکی ابلاغ شده است.

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت افزود: یکی از الزامات مهم در هنگام بازگشایی دانشکده‌های دندانپزشکی، رعایت تمام قوانین بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس است و فعالیت دانشکده‌ها به صورت پلکانی مجددا آغاز می‌شود.

دانشجویان نگران کاهش کیفیت آموزش نباشند

هوشمند بیان کرد: در اولین مرحله از بازگشایی دانشکده دندانپزشکی، کلاس‌های درس و فعالیت دستیارانی که در شرف فارغ التحصیلی بوده‌اند با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

او گفت: دانشجویان بخش آموزشی و درمانی با تجهیزات کامل حفاظتی مانند ماسک و دستکش و رعایت دستور العمل‌های ابلاغی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند؛ دانشجویان نگران کاهش کیفیت آموزش نباشند.

بیشتر بخوانید: حدود ۱۰ هزار نفر از جامعه پزشکی در سنگر مبارزه با کرونا

هوشمند با اشاره به اینکه ترم تابستان امسال مجازی برگزار می‌شود و امتحانات ترم دوم تحصیلی در نیمه دوم مرداد برگزار می‌شود، ادامه داد: در شرایط کنونی هیچ الزامی به تشکیل کلاس‌های عملی آموزش بر روی بیماران تا بهتر شدن وضعیت در دانشکده‌های دندانپزشکی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما