شناسهٔ خبر: 40503758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان: قیام ۱۵ خرداد برای نوجوانان و جوانان تبیین شود

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ۱۵ خرداد را باید تا ظهور حضرت مهدی (عج)  زنده نگه داریم و آیین این روز را به نحو احسن برپا و اهداف آن را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین رمضان علی معتمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تسلیت فاجعه خونین ۱۵ خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آن روز و امام خمینی (ره) اظهارداشت: روز ۱۵ خرداد بدلیل اهمیت این روز برای امام و مردم ایران، بعنوان یوم الله نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با سخنرانی تاریخی خود در روز ۱۴ خرداد سال ۴۲ موجب رسوایی رژیم پهلوی شد و بعد از این سخنرانی حماسی، مأموران رژیم منهوس پهلوی صبح ۱۵ خرداد به درون خانه ریختند و ایشان را دستگیر کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: علما و مردم در قم، تهران و شهرهای مختلف در پی دستگیری امام (ره) تحصن و تظاهرات کردند و آزادی ایشان را خواستار شدند اما رژیم پهلوی با اجرای سیاست‌هایی آمریکا که به او دیکته شده بود با مردم مقابله کرد و عده‌ زیادی از مردم و انقلابیون را به شهادت رساند و زخمی کرد.

به گفته وی تعداد شهدا و زخمی‌ها به نحوی بود که تا ساعت پنج بعد از ظهر آنروز امکان جابجایی و رسیدگی به آنها وجود نداشت و روز بسیار سختی برای امام و انقلاب بود.

حجت الاسلام معتمدی گفت: علما و مراجع به صحنه آمدند مرجعیت امام در آن زمان و با پیگیری  علما به تثبیت رسید و طبق قانون دولت نمی‌توانست یک مرجع را محاکمه کند و بالاخره در فروردین سال ۴۳ امام آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: روز ۱۵ خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی یک روز ماندگار و بعنوان زیر ساخت انقلاب اسلامی در سال ۵۷ قرار گرفت و امام در این مدت با سخنرانیها، بیانیه‌ها و مطالبی که ایراد می‌کردند توانستند زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ ایجاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: انقلابی که امام در سال ۴۲ آغاز کرد،  در سال ۵۷ به ثمر نشست و بحمدالله اکنون ما در چهل و یکمین سالگرد انقلاب هستیم و سی و یکمین سالگرد رحلت امام را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد پیامدهای و پیام‌های بسیار خوبی را برای ملت ایران بهمراه داشت  تصریح کرد: توکل بر خدا، تکیه بر حضور مردم و تحول گرایی از مهمترین اهداف امام(ره)  در انقلاب بود که مقام معظم رهبری هم روز گذشته در سخنرانی بمناسبت ۱۴ خرداد و سالگرد رحلت حضرت امام (ره) به این نکات اشاره داشتند.

حجت الاسلام معتمدی اضافه کرد: ما برای استمرار انقلاب نیازمند اتحاد، تعامل، همگرایی، تحول گرایی هستیم و انقلابی بودن، در صحنه بودن و ضد استکبار بودن از مهمترین درس‌های امام (ره) به مردم بود و رهبر معظم انقلاب بعنوان خلف صالح ایشان ادامه دهنده راه امام هستند و خود را شاگرد امام (ره) می‌دانستند و می‌دانند.

وی اظهارداشت: مراسم گرامیداشت روز ۱۵ خرداد به جهات مختلف باید هر ساله برگزار شود و از دستاوردها و اهداف بزرگ آن استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: استکبار جهانی هر ساله و تا امروز سیاست خصمانه خود را علیه اسلام و انقلاب ناب ادامه داده و با تغییر موضع و به روش‌های مختلف قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی و اهداف آن را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما به جهت اینکه ۱۵ خرداد ۴۲ مبنای انقلاب اسلامی و حرکت امام بوده است باید این مبنا را همیشه حفظ کنیم و اهدافی که حضرت امام خمینی (ره) برای این روز تبیین کردند را برای خودمان الگو قرار دهیم.

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: همگان باید بدانند انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدانی است که از سال ۴۲ تا ۵۷ برای انقلاب داده شده و تا امروز استمرار داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه استکبار ستیزی باید در انقلاب و تفکر ما قرار داشته باشد افزود: آمریکا در موضوع کرونا و در زمینه حقوق بشر وضع وخیمی دارد و وضعیت امروز این کشور نشانگر ضلالت و گمراهی امریکا و دولتمردان این کشور است.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر آمریکا مشخص شده که دولتمردان این کشور ذلیل و ناتوانند ، تصریح کرد: مردم ما باید نسبت به قیام ۱۵ خرداد آگاهی بیشتری پیدا کنند تا این درخت شکوهمند انقلاب اسلامی روز به روز قوی تر شود و از طرف دیگر هم ذلیل بودن آمریکا و دولتمردان این کشور برای برخی افرادی که هنوز به اینکه شاید با رابطه و مذاکره با آمریکا می‌توانند مسائل را حل کنند دل خوش کردند، مشخص شود.

حجت الاسلام معتمدی تاکید کرد: ملت ایران و نسل جوان و نوجوان باید بدنبال اهداف ۱۵ خرداد و تبیین و شناخت آن و حرکت در مسیر آن باشند و گرامیداشت و بزرگداشت هر ساله این روز بعنوان یک ضرورت محسوب می‌شود که هر ساله باید مراسم این روز و این ایام را بیاد امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد برگزار کنیم و ادامه دهیم.

نظر شما