شناسهٔ خبر: 40503491 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ پنج شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را اعلام کرد؛ نمایندگان ایران در مسابقات شطرنج آنلاین جوانان آسیا به مصاف حریفان رفته اند؛ چند خبر کوتاه و حاشیه‌های فوتبال جهان را در اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ امروز ببینید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مشروح اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ امروز به این شرح است:

* کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را اعلام کرد. این کنفدراسیون پس از هماهنگی با فیفا در نهایت تصمیم گرفت، ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را در ماه‌های مهر و آبان برگزار کند. به این ترتیب ایران، ملی پوشان کشورمان هفدهمِ مهر در تهران میزبان هنگ کنگ هستند، ۲۲ مهر تیم کشورمان میهمان کامبوج خواهد بود، دیدار ایران مقابل بحرین ۲۲ آبان برگزار می‌شود و ۲۷ آبان نیز ایران به مصاف عراق می‌رود. تیم ملی فوتبال ایران در پایان دور رفت با کسب ۶ امتیاز از چهار بازی در مکان سوم جدول رده بندی ایستاده و کار سختی برای صعود در پیش رو دارد.

* نمایندگان ایران در مسابقات شطرنج آنلاین جوانان آسیا به مصاف حریفان رفته اند. در دومین روز این رقابت‌ها که بصورت آنلاین، به روش سوئیسی و در ۹ دور برگزار می‌شود، در پایان دور چهارم، پرهام مقصودلو با ۳ برد و یک تساوی در مکان دوم ایستاده و شطرنج باز ازبک با همین امتیاز و به علت پوئن شکنی در صدر قرار گرفته است، آرش طاهباز هم با کسب سه امتیاز عنوان سوم را در اختیار دارد و محمدامین طباطبایی دیگر نماینده ایران با ۲ برد و قبول ۲ شکست در مکان ششم ایستاده است. دیروز هم در بخش دختران، مبینا علی نسب، آناهیتا زاهدی فر و میترا اصغرزاده به ترتیب رده‌های هشتم، یازدهم و دوازدهم را به خود اختصاص دادند. شطرنج بازان ۱۱ کشور در این رقابت‌ها ح ضور دارند و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دلار جایزه پرداخت خواهد شد.

* مراسم قرعه‌کشی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا – شیراز هنوز انجام نشده و تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات هم هنوز مشخص نیست. مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا قرار است مهرماه به میزبانی ایران برگزار شود. البته این مسابقات قرار بود در تابستان انجام شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و اکنون قرار است از ۱۴ تا ۲۴ مهرماه به میزبانی شهر شیراز انجام شود. با وجودی که تنها ۴ ماه تا برگزاری این مسابقات زمان مانده، اما هنوز قرعه کشی انجام نشده و تعداد تیم‌های شرکت کننده هم مشخص نیست. اردو‌های این تیم نیز به دلیل شیوع کرونا از اوایل اسفند لغو شده و هنوز مشخص نیست که چه زمانی از سر گرفته خواهد شد. مسعود ظهرابی سرمربی تیم ملی هندبال جوانان در مورد زمان قرعه‌کشی و تعداد تیم‌های شرکت کننده به ایسنا اظهار کرد: با فدراسیون آسیایی مکاتبه کردیم، اما هنوز چیزی به ما اعلام نکرده اند. قرعه کشی هم باید در کشور میزبان انجام شود، اما هنوز که انجام نشده است. تعدادی از فدراسیون‌ها نامه نوشتند، اما هنوز حضور خود را قطعی نکرده اند. وی در خصوص از سر گیری تمرینات تیم ملی جوانان گفت: برنامه‌ریزی ما برای آغاز اردو‌های تیم ملی از ۲۱ خرداد بود که ظاهرا وضعیت تهران به دلیل کرونا قرمز شده و باید یک هفته دست نگه داریم. ملی پوشان هم که تمرینات خود را به صورت آنلاین از ما می‌گیرند و ما هم عملکردشان را رصد می‌کنیم. سرمربی تیم ملی هندبال جوانان در مورد احتمال لغو مسابقات به دلیل اوج‌گیری ویروس کرونا در پاییز گفت: پیش بینی کردند که در با شروع فصل پاییز کرونا دوباره اوج خواهد گرفت، اما فکر نمی‌کنم این مسابقات لغو شود. گروه سنی جوانان این مسابقات را از دست می‌دهند و با توجه به شرایط باید این مسابقات برگزار شود. بعید می‌دانم این مسابقات برگزار نشود.

* چند خبر کوتاه:

- بر اساس اعلام رسانه‌های نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آسیا، به علت شیوع ویروس کرونا، قانون ۵ تعویض برای هر تیم در فصل جاری لیگ قهرمانان اجرا خواهد شد.

- علیرضا بیرانوند - دروازه بان ملی پوشِ پرسپولیس که با قراردادی سه ساله به آنتورپ پیوسته است، چهارشنبه هفته آینده برای حضور در آزمایش پزشکی و تمرینات این تیم عازم بلژیک خواهد شد. باشگاه آنتورپ به مسئولان پرسپولیس اعلام کرده، بیرانوند از ابتدای تابستان رسما بازیکن این تیم است و حق بازگشت به تمرینات پرسپولیس را ندارد.

- با تصمیم AFC، مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا که قرار بود شهریور به میزبانی بحرین برگزار شود، به آذر ماه موکول شد. تیم ایران به همراه ۱۵ تیم دیگر در این رقابت‌ها حضور دارد.

- سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی با تمجید از جواد کریمی، پاسور جوان و آینده دار تیم ملی ایران نوشت: در حال حاضر، چندین پاسور جوان در والیبال ایران حضور دارند که همگی چشم به سعید معروف، پاسور سطح بالای تیم ایران دارند. جواد کریمی که از رده جوانان ایران به تیم ملی رسیده، خود را به عنوان پاسور دوم تیم ملی مطرح کرده است.

- بر اساس اعلام سایت «فوتبال ایتالیا» زمان برگزاری بازی‌های برگشت مرحله نیمه پایانی رقابت‌های جام حذفی بین تیم‌های یوونتوس با میلان و ناپولی با اینتر به ترتیب ۲۳ و ۲۴ خرداد و دیدار پایانی این مسابقات نیز در ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد.

- با حکمِ اتحادیه فوتبال اروپا، باشگاه ترابزون اسپور ترکیه به علتِ نقضِ قوانینِ جوانمردانۀ اقتصادی، یک فصل از حضور در لیگ قهرمانان محروم شد. مجید حسینی - مدافع ملی پوش کشورمان در ترابزون بازی می‌کند.

- لیونل مسی - فوق ستاره باشگاه بارسلونا با یک صفحه سیاه در فضای مجازی خود، به حادثه قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور اعتراض کرد.

- از مجموعِ هزار و ۱۹۷ آزمونِ کرونای بازیکنان لیگ برتر انگلیس، یک نمونه مثبت اعلام شد. این نمونه به یکی از بازیکنان تاتنهام اختصاص دارد که البته نامش فاش نشده و بلافاصله در قرنطینه قرار گرفته است.

-فیفا بررسی پرونده‌های ارسالیِ آژانس جهانی ضدِدوپینگ - وادا - درباره بازیکنان فوتبال روسیه را آغاز کرد. چندی پیش، اطلاعات مستند مرتبط با ۲۹۸ ورزشکار روسیه که مشکوک به دوپینگ هستند به فدراسیون‌های جهانی رشته‌های ورزشی مختلف از جمله فوتبال ارسال شد.

- نشریه فرانس فوتبال رده‌بندی ۳۰ ورزشگاه پرشورو هیجان فوتبال جهان را منتشر کرده است که «بومبونرا Bombonera‎» ورزشگاه خانگی بوکاجونیورز، ورزشگاه آنفیلد لیورپول و سیگنال ایدوناپارک دورتموند در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفته اند. در این رده بندی نامی از ورزشگاه‌های آسیا دیده نمی‌شود.

- و .. خرید‌های تابستانی باشگاه اینتر ایتالیا با جذب جورجیوس واجیانیدیس - مدافع تیم فوتبال پاناتینایکوس یونان آغاز شد. جورجیوس ۱۸ ساله با قراردادی ۴۰۰ هزار یورویی به اینتر پیوسته و قرار است برای کسب تجربه همچنان بصورت قرضی در باشگاه یونانی فعالیت کند.
 
* امیرحسین زارع، یکی از امید‌های تیم ملی کشتی آزاد ایران برای کسب مدال در المپیک توکیو است.
 
<div id="video-display-embed-code_291447" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796047/291447?width=400&height=300"></script></div>

* حاشیه‌های فوتبال جهان:
 
 
 
<div id="video-display-embed-code_291445" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796047/291445?width=400&height=300"></script></div>
 

* کریم باوی، ملی پوش سابق فوتبال ایران، این روز‌ها به علت ابتلا به دیابت و عفونت کلیوی، با دشواری‌هایی روبرو شده است.
 
<div id="video-display-embed-code_291446" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796047/291446?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما