شناسهٔ خبر: 40502645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فعالیت گروه جهادی در مناطق محروم استان مرکزی / اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در شازند

گروه جهادی مکتب روح‌الله درحالی فعالیت خود در مناطق محروم استان مرکزی را آغاز کرده که به گفته رئیس بسیج سازندگی استان مرکزی، طرح‌های عمرانی و خدماتی حوزه محرومیت‌زدایی در شازند اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، 15 خردادماه یادآور قیام خونین مردم برای درهم کوبیدن رژیم سلطنت و اعتراض به دستگیری امام(ره) و یادآور وحدت مردم در برابر قدرت‌های زورگو و استکبار است.

نخستین و مهم‌ترین آرمان و اهداف امام خمینی(ره) تشکیل جامعه اسلامی بر مبنای دستورات و احکام الهی بود که در این راه سختی‌های بسیاری را تحمل کردند تا انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند، امام راحل در برابر کفر و ظلم به پا خواست تا با برپایی جامعه اسلامی عدل و قسط را در جامعه ایجاد کند.

یکی دیگر از آرمان‌های امام(ره) حفظ وحدت در جامعه اسلامی است به همین سبب با توجه به اقدامات و نقشه‌های دشمنان ضرورت حفظ وحدت در امت اسلامی و اقشار مختلف جامعه اهمیت میابد.

امام(ره) در حمایت از محرومان و نیازمندان تاکید می‌کردند و خدمت به محرومان را بالاترین عبادت می‌دانستند به همین سبب با تشکیل بسیج سازندگی و ساماندهی گروه‌های جهادی اقدامات بسیاری از جمله ساخت منازل مسکونی برای نیازمندان و محرومان و سایر موارد انجام می‌شود.

فعالیت گروه جهادی مکتب روح‌الله در مناطق محروم استان مرکزی

 مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به ویژه برنامه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: گروه‌ جهادی مکتب روح الله به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) از نخبگان جهادی کشور هستند که از تهران وارد استان شده و فعالیت جهادی خود را آغاز کرده‌اند.

امید محترمی افزود: این گروه جهادی با حضور در روستای چنارستان شازند ویژه برنامه‌ای برگزار می‌کنند و به مدت 4 روز تا 17 خرداد ماه در این شهرستان حضور دارند و در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی، پزشکی و اشتغال فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از جمله محورهای فعالیت این گروه جهادی کمک اجرایی جهت تکمیل سه واحد مسکونی، تامین و توزیع مایحتاج خانواده های نیازمند، کارگاه های بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان ، بررسی ظرفیت و کمک به اشتغال روستاییان است.

580 گروه جهادی در سطح استان مرکزی در بخش‌های مختلف بسیج سازماندهی شدند

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اردوهای جهادی بسیج سازندگی گفت: 580 گروه جهادی در سطح استان در بخش‌های مختلف بسیج سازماندهی شدند که از اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج دانشجویی، کشاورزی، مهندسین، گروه‌های جهادی مساجد و محلات، پزشکی، صنعت و طلاب پس از سازماندهی در زمینه‌های مختلف فعالت می‌کنند.

وی افزود: 75 گروه جهادی در سطح استان مشغول پروژه‌های مختلف در حوزه آب و کشاورزی هستند، همچنین در حوزه‌های فرهنگی و آمورشی همزمان با شروع فصل تابستان نیز برنامه‌ها و اقداماتی انجام می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: گروه‌های جهادی در زمینه ساخت منازل مسکونی برای محرومان و نیازمندان و پروژه‌های اشتغال‌زایی نیز انجام می‌دهند، در سال گذشته 21 هزار جهادگر در طرح‌ها و برنامه‌های بسیج سازندگی حضور داشتند.

محترمی بیان کرد: برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تا این میزان جهادگر در برنامه‌ها و اقدامات بسیج سازندگی فعالیت داشته باشند و امیدواریم بتوانیم با فعالیت مجاهدانه جهادگران استان مرکزی شاهد موفقیت و پیشرفت خوبی در سطح استان باشیم و حتی‌الامکان گره‌ای از مشکلات مردم و محرومان جامعه با تلاش و جهاد خود باز کنیم.

ایجاد 600 فرصت شغلی در طرح‌های اقتصادمقاومتی بسیج سازندگی مرکزی

وی با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: یکی از اقدامات مهم در بسیج سازندگی ایجاد اشتغال در راستای تحقق سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی بوده به گونه‌ای که در سال گذشته حدود 600 فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

محترمی اضافه کرد: براساس آمار موجود، بالغ بر 5 و نیم میلیارد تومان تسهیلات برای این موضوع و در راستای اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی داده شد و نزدیک به 7 هزار نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

انتهای پیام/713/ش

نظر شما