شناسهٔ خبر: 40502212 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جان باختن دو نماينده مجلس پاکستان بر اثر کرونا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- 2 تن از نمایندگان مجالس ایالتی سند و پنجاب این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه خبری جیو نیوز اعلام کرد: "کاکاخیل" نماینده مجلس ایالتی خیبر پختونخوا و "شوکت منظور چیما" عضو مجلس ایالت پنجاب این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.
به گفته منابع خبری، کاکاخیل و منظور چیما از 10 روز پیش در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ایالت‌های خود تحت درمان قرار داشتند.
رسانه‌های پاکستانی در چند روز گذشته از مبتلا شدن 12 نفر از اعضای مجلس ایالتی سند پاکستان به کرونا خبر داده اند.
این درحالی است که "غلام مرتضی بلوچ" وزیر مناطق روستایی ایالت سند نیز روز سه شنبه بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.
ویروس کرونا این روز‌ها در پاکستان به اوج خود رسیده و این ویروس تقریبا به تمام اقشار جامعه پاکستان از جمله پزشکان، زندانیان، خبرنگار‌ها، نیرو‌های امنیتی پلیس و ارتش، اعضای مجالس ایالتی و حتی به کابینه دولت این کشور نیز سرایت کرده است.

ابتلای بیش از 4600 نفر به کرونا در پاکستان طی شبانه روز گذشته
وزارت بهداشت پاکستان از رکورد جدید کرونا و ثبت بیش از 4600 مورد جدید آلودگی به این ویروس در 24 ساعت گذشته خبر داد.
پایگاه رسمی وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد: با ابتلای چهار هزار و 688 نفر به کرونا در این کشور طی شبانه‌روز گذشته تعداد کل مبتلایان به 85 هزار و 263 نفر رسید.
منابع خبری با بیان اینکه آمار ابتلای روزانه از زمان شیوع کرونا در این کشور بی سابقه بوده افزودند: طی همین مدت 82 نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در پاکستان جان خود را از دست داده اند و تعداد کل قربانیان به 1770 نفر رسید.
تاکنون 615 هزار و 511 تست کرونا در پاکستان انجام شده است. شمار بهبودیافتگان در این کشور از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا در 26 فوریه تاکنون به 30 هزار و 128 نفر رسیده است.
ایالت سند که جمعیت آن حدود 50 میلیون نفر است با 32 هزار و 910 فرد آلوده به کووید-19 دارای بیشترین آمار مبتلایان در پاکستان است. منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور نیز با 285 مورد ابتلا دارای کمترین تعداد بیماران کرونایی است.

نظر شما