شناسهٔ خبر: 40501979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همه مردم جنگلبان شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به گرم شدن هوا از همه مردم خواست برای جلوگیری از ایجاد حریق از روشن‌کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ان شالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: متاسفانه در چند روز اخیر و با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا شاهد آتش سوزی‌های گسترده‌ای در سراسر جنگل‌ها و مراتع کشور به خصوص جنگل‌های زاگرس بودیم که باعث از بین رفتن بسیاری از گونه‌های جنگلی، گیاهی و جانوری شده است.

او با بیان اینکه ۹۵ درصد عامل اصلی این آتش سوزی‌ها ناشی از خطا‌های انسانی است، گفت: به همین سبب از تمامی هم میهنان عزیز دعوت می‌کنیم که در هر جایی از کشور هستند با انتشار فعالیت ها، متن، عکس یا ویدئو‌های های خود پیام‌های آموزشی و ترویجی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و اطفا حریق در جنگل‌ها و مراتع را با هشتگ #هر ایرانی_یک_جنگلبان به صورت گسترده در فضای مجازی پخش کنند تا بتوانیم نقش کوچکی در جلوگیری از به وجود آمدن حریق‌های انسانی در جنگل‌ها و مراتع داشته باشیم.

او بیان کرد: باوجود هشدار‌های مکرر مسئولان در خصوص حفظ نکات بهداشتی و کاهش تردد در محافل عمومی و تفرجگاه‌ها متاسفانه بی توجهی عده‌ای ناآگاه موجبات گسترش بیماری و ورود استان به مرحله هشدار را فراهم کرده است.

کولانی اضافه کرد: ادامه این بی احتیاطی نه تنها گسترش و شیوع بیماری کرونا را به همراه خواهد داشت بلکه زمینه ساز خطرات احتمالی (حریق) برای طبیعتی است که با گرم شدن هوا مواد آتش زادر آن به وفور یافت می‌شود.

او خطاب به مردم گفت: برای حفظ سلامتی خود، خانواده و طبیعتی که سرمایه ملی است این روز‌ها در خانه بمانید و اگر هم به طبیعت وارد شدید از بی مهری درحق آن خودداری کرده و با روشن کردن آتش عامل این خیانت بزرگ در حق جنگل‌ها نباشید تا حریقی در آن‌ها حادث نشود.

او همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان با شماره تماس رایگان امداد جنگل به شماره ۱۵۰۴ مراتب را اطلاع دهند.

انتهای  پیام/ز

نظر شما