شناسهٔ خبر: 40501838 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مقتدایی در گفتگو با آنا:

جایگاه کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیپلماسی اقتصادی قابل توجه است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نقش کمیسیون امنیت ملی در دیپلماسی خارجی اشاره کرد و گفت: گروه‌های دوستی و پارلمانی می‌توانند در حوزه‌هایی که دولت در آن محدودیت دارد کارساز باشند.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم همکاری مجلس در تقویت دیپلماسی اقتصادی، اظهار کرد: مجلس یازدهم دنبال ایجاد ارتباطات دیپلماتیکی خواهد بود که در کوتاه‌ترین زمان بتوان از طریق آن مشکلات و موانع کشور را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر ایجاد روابط با کشورهای سرمایه‌دار و بزرگ متمرکز شدند که به نتیجه‌ای نرسید، گفت: معتقدم در ارتباط با کشورهای کوچکتر، همسایه و یا کشورهایی که آنان نیز از نظام سلطه آسیب دیده‌اند می‌توان زودتر به نتیجه رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برقراری ارتباط با حوزه‌های فراملی را از راهکارهای غلبه بر مشکلات دانست و عنوان کرد: گروه‌های دوستی و پارلمانی می‌توانند در حوزه‌هایی که دولت به سبب تحریم نمی‌تواند به آنها ورود کند، کارساز باشند.

مقتدایی شکل‌گیری یک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوی در مجلس یازدهم را کمک مؤثری برای دولت عنوان کرد و گفت: کمیسیون‌ تخصصی امنیت ملی مجلس می‌تواند به دولت کمک کند تا از سردرگمی رفتاری با کشورها خلاصی یابد.

انتهای پیام/4034/

نظر شما