شناسهٔ خبر: 40501626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درخواست سفرای آمریکا و انگلیس برای تفتیش منازل جنوب لبنان توسط یونیفل

در نشست دیروز رئیس‌جمهور لبنان با سفرای اعضای دائم شورای امنیت، سفرای سه کشور بر عدم تغییر شیوه کار یونیفل تأکید کردند اما سفرای دو کشور خواستار تغییر در نحوه مأموریت این نیروها شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان (چهارشنبه/دیروز) نشستی با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت برگزار کرد. (جزئیات بیشتر)

روزنامه «الشرق الاوسط» در همین زمینه به نقل از منابع آگاه گزارش داد: سفرای چین، روسیه و فرانسه در لبنان در نشست با عون بر موضع ثابت لبنان بر پایه تجدید مهلت حضور نیروهای یونیفل با همان مأموریتی که از ابتدا برای آن فرستاده شده‌اند، تأکید کردند. بدان معنا که یونیفل، نیروی صلح باشد نه بازدارنده؛ موضوعی که در ۴۲ سال گذشته (یعنی از زمان حضور آنها در لبنان) بدون تغییر بوده است.

این روزنامه افزود: اما موضع سفیر انگلیس در تأیید موضع آمریکا بود و خواستار آن هستند که فعالیت یونیفل شامل تفتیش منازل شهروندان جنوب لبنان نیز بشود.

اردیبهشت ماه گذشته روزنامه «الاخبار» در گزارشی نوشت: آمریکا در حال انجام تحرکاتی است تا با اِعمال تغییراتی در مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، از آنها علیه حزب‌الله استفاده کند (جزئیات بیشتر).

اصلاحاتی که آمریکایی‌ها خواستار آن هستند شامل کاهش بودجه یونیفل، کم کردن تعداد نیروهای آن، تجدیدنظر در وظایف محوله از طریق توسعه مأموریت‌ها به نحوی که اجازه ورود به ملک‌های خصوصی را می‌دهد.

آمریکا با درخواست اجازه برای ورود به ملک‌های خصوصی در جنوب لبنان قصد دارد، از چگونگی فعالیت حزب‌الله در این منطقه از لبنان بیشتر آگاه شود.

انتهای پیام/ص

نظر شما