شناسهٔ خبر: 40501273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم سیرجان در خانه ملت:

عملکرد مقابله با کرونا در سیرجان رضایت بخش است

علی آتشی‌پور

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با همدلی و تعامل حوزه سلامت و سایر ادارات، نهادها و ارگان های شهرستان سیرجان، عملکرد بهداشتی و درمانی در مقابله با کرونا در سیرجان رضایت بخش بوده است.

صاحب‌خبر -

"شهباز حسن پور" امروز پنجشنبه ۱۵ خردادماه در جلسه کمیته مقابله با کرونای دانشکده علوم پزشکی سیرجان به همت مردم و خیرین در کمک به مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در این دوران با کمک خیرین و شرکت های صنعتی و معدنی تجهیزات قابل قبولی برای بیمارستان های سیرجان تهیه شد به طوری که ۱۸ بخش آی.سی.یو و مراقبت های ویژه کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان به زودی راه اندازی و تخت های آی.سی.یو بیمارستان دکتر غرضی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه تشخیص ملکولی یا همان آزمایشگاه کرونا سیرجان جزء بهترین و استاندارد ترین آزمایشگاه های کشور است که در بدو شیوع کرونا در این شهر راه اندازی شد و در تشخیص زودهنگام و تعیین تکلیف سریع بیماران کمک شایانی کرد.

حسن پور به استفاده از روش‌ها و تجربیات مطرح شده در حوزه سلامت اشاره کرد و اظهار کرد: در حوزه درمان نیاز به صرفه جویی داریم و از طرفی هم بایستی به درآمدهای پایدار در حوزه سلامت توجه ویژه شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت فراهم شده است، گفت: با توجه به شرایط کشور، لازم است تلاش های بیشتری نسبت به گذشته در حوزه فناوری سلامت، راه اندازی و بهره گیری از شرکت های دانش‌بنیان با استفاده از تجارب سایر دانشگاه ها اعم از پزشکی و غیر پزشکی صورت گیرد.

وی از کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی شرکت گهر زمین به توسعه دانشکده علوم پزشکی سیرجان خبر داد و افزود: بین دانشکده علوم پزشکی سیرجان و شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین سیرجان تفاهم‌نامه ای به منظور کمک به ساخت پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی سیرجان منعقد شده و با وجود واگذاری زمین مورد نیاز از سوی اداره مسکن و شهر سازی، به زودی با تکمیل کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی این شرکت که بخشی از آن نیز پرداخت شده است، ساخت پردیس دانشگاهی علوم پزشکی در سیرجان اجرایی خواهد شد.

حسن پور در پایان از تلاش های مدافعین سلامت، کادر بهداشتی و درمانی، مدیران بیمارستان‌ها، هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی، اعضای ستاد مدیریت کرونا و حمایت های امام جمعه، فرماندار، دادستان، مردم، خیرین، فرماندهان نظامی و انتظامی، پایگاه نیروی دریایی، بسیج و همه کسانی که در مقابله با کرونا در سیرجان نقش آفرینی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما