شناسهٔ خبر: 40501231 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آیین‌نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها اصلاح می‌شود

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها در آینده نزدیک در شورای عالی استان‌ها اصلاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها حمید بادامی نجات، آئین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را نیازمند اصلاح و تغییر دانست و اظهار کرد: شهرها روز به روز به سمت توسعه و گسترش هستند؛ این آئین نامه و قانون ایراداتی دارد و نمی‌تواند به حفظ فضای سبز شهرها کمکی کند و همچنین این نواقص باعث شده که بخشی از حقوق عامه مردم هم به شکلی آسیب ببیند.

وی اصلاح ماده یکم قانون فوق را امری ضروری و مهم تلقی کرد و افزود: آئین نامه‌ای که شورای عالی استان‌ها برای حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها تدوین کرده دچار ایرادات مشخصی است.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها بخشی از نواقص قانون را در موضوع باغات برشمرد و در این باره توضیح داد: نقشی در مقوله باغات برای شورای شهرها تعریف شده که این نقش بدون هیچ گونه دستور العمل است. بر این اساس شاهد هستیم که تشخیص‌هایی که گاهاً داده می‌شود حقوق عامه مردم از بین می‌رود.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل باید تشخیص‌هایی که شورای شهر دارد براساس دستورالعمل‌ها و الزامات باشد. نبود این مهم یک خلأ قانونی محسوب می‌شود که باعث شده برخی از شوراهای اسلامی در شهرها دچار اشتباه شوند.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: در هرصورت این آئین نامه نیازمند اصلاح است که شورای عالی استان‌ها طی مکاتبه‌ای با شوراهای اسلامی سراسر کشور و شهرداران کشور درحال جمع آوری این نواقص است که در آینده نزدیک در یکی از کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها آئین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها اصلاح خواهد شد.

نظر شما