شناسهٔ خبر: 40501159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ۴ رشته تحقیقاتی؛

دانشگاه علوم بهزیستی دانشجوی دکتری پژوهشی می پذیرد

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ۴ رشته دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی (PhD by Research) می پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این دانشگاه در نظر دارد با توجه به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور (مصوب ۱۸ اسفند ۹۴) و به استناد مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی کشور، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجوی پژوهشی در مقطع دکتری تخصصی بپذیرد.

پذیرش نهایی بر اساس احراز شرایط عمومی و اختصاصی و نتیجه آزمون متمرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین نتیجه مصاحبه حضوری طبق آئین‌نامه دوره دکتری تخصصی پژوهشی (PhD by Research)  خواهد بود.

اساتید راهنما، رشته ها و ظرفیت مصوب پذیرش دانشجو در کمیته منتخب دکتری تخصصی پژوهشی نیز اعلام شده است.

این دانشجویان در رشته های سالمندی، فیزیوتراپی، آموزش بهداشت و ارتقا سلامت، سلامت در حوادث و بلایا مقطع دکتری تخصصی پژوهشی و مراکز تحقیقاتی سالمندی، توانبخشی اعصاب اطفال، سلامت در بلایا دانشگاه علوم بهزیستی پذیرفته می شوند. ظرفیت پذیرش در این دوره ها ۶ نفر است.

شرط لازم ورود و پذیرش در این دوره، داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی (original) نوع یک (Pub med, ISI) منتشر شده در مجلات معتبر ایندکس شده بین المللی به عنوان نویسنده اول یا مسؤول به تشخیص کمیته منتخب در هنگام ثبت نام است.

داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی و عدم وجود منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد الزامی است.

دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد مجاز به شرکت دراین دوره نیستند. انطباق سوابق آموزشی و پژوهش و دانشنامه داوطلب با دوره پیشنهادی Ph.D by Research به عهده دانشگاه است.

داوطلبان نباید هم زمان در دوره های دکتری تخصصی(PhD)  یا دستیاری در کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور اشتغال داشته باشند. تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی تمام وقت است و هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل برای دانشجو ممنوع است.

موفقیت در آزمون زبان انگلیسی مطابق با مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، موفقیت در مصاحبه ورودی توسط موسسه از دیگر شروط ورود به دوره دکتری تخصصی پژوهشی است.

نظر شما