شناسهٔ خبر: 40501076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید وزیر خارجه لبنان بر عدم تغییر تعداد یا وظایف نیروهای یونیفل

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد، این کشور بر اهمیت پایبندی به قطعنامه 1701 و نیز ضرورت عدم تغییر تعداد نیروهای یونیفل یا وظایف آن تأکید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان اعلام کرد، مدتی است تماس‌هایی با اعضای دائم شورای امنیت انجام می‌شود و نشست دیروز (چهارشنبه) میان سفرای این کشورها و «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان برای بحث درباره پرونده «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل) برگزار شد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»: ناصیف حتی افزود: موضع ما واقعا مشخص است، ما بر همکاری محکم میان ارتش و یونیفل تأکید می‌کنیم؛ رئیس‌جمهور نیز بر پایبندی ما به قطعنامه شورای امنیت (۱۷۰۱)، اهمیت نقش یونیفل در جنوب لبنان و عدم تغییر در تعداد نیروهای یونیفل که ممکن است در آینده مانعی در برابر وظایفش باشد، تأکید کرد.

وی در ادامه گفت: ما بر ضرورت عدم تلاش برای تغییر در مأموریت یونیفل تأکید کردیم همانطور که بر همکاری محکم خود میان ارتش و یونیفل برای حفظ امنیت و ثبات در جنوب لبنان تأکید داشتیم.

حتی در پایان اعلام کرد، حمایت بین‌المللی و گسترده‌ای از لبنان وجود دارد و این موضوع از خلال تماس‌هایی که بیروت به طرف‌ها برقرار کرده، مشخص است.

آمریکا به همراه برخی طرف‌های دیگر خواستار تغییر شیوه کار یونیفل در جنوب لبنان هستند. در همین زمینه «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان در نشست دیروز ضمن قدردنی از نقش یونیفل در کاهش تنش قدردانی کرد و ضمن یادآور شدن اینکه نیروهای یونیفل برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ در لبنان هستند، افزود: گمان نمی‌کنم بتوانیم بگوییم اجرای کامل این قطعنامه انجام شده به همین دلیل نیاز به افزایش فعالیت یونیفل تا حداکثر ممکن داریم.

وی ضمن اعلام اینکه برخی ملک‌های خصوص هستند که یونیفل اجازه ورود به آنها را ندارد، گفت، بدون تردید این مسأله باید حل شود.

انتهای پیام/ص

نظر شما