شناسهٔ خبر: 40499856 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محدودیت‌های کرونایی به استان کردستان بازگشت

محدودیت‌های جدیدکرونایی به‌منظور پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا وحفظ سلامتی مردم،دراستان کردستان اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان شامگاه سه‌شنبه درجلسه ستاد مقابله با کرونا  با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی وضعیت سنندج در زمینه گسترش و ابتلا به کرونا «بحرانی» است،گفت: رستوران‌ها و غذاخوری‌ها تا ۷۲ ساعت آینده به صورت بیرون‌بر باید فعالیت کرده و دوباره با توجه به شرایط موجود تصمیم‌گیری می‌شود.

او از تعطیلی مجدد تعدادی از اصناف سنندج از جمله آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌های خصوصی به مدت ۷۲ ساعت بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اولویت اصلی تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی به ویژه شهرداری‌ها را سلامت مردم برشمرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در کنار وظایف سازمانی در زمینه آگاه‌سازی مردم و کمک به فاصله‌گذاری هوشمند اقدام کرده و شهرداری سنندج در معابر پر تردد و پارک‌ها هشدار لازم برای حضور کمتر مردم را بدهد.

او تاکید کرد: شهرداری سنندج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌ها نسبت به ساماندهی دست‌فروش‌ها در خیابان فردوسی سنندج جهت جلوگیری از تردد زیاد مردم در این مسیر اقدام کنند.

خوش‌اقبال اظهار کرد: باید متولیان آموزش و پرورش در زمان برگزاری امتحانات نهایی تمامی پروتکل‌های لازم بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت کرده و در محل برگزاری امتحانات ماسک و مواد ضدعفونی در اختیار دانش آموزان و مراقبین قرار دهند.

او بر استفاده از ماسک توسط پرسنل ادارات در محل کار تاکید کرد و افزود: فروشگاه‌های بزرگ سطح استان موظف به در اختیار گذاشتن ماسک و مواد ضدعفونی به مراجعین هستند و سازمان صمت و اصناف بر این امر نظارت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از مردم استان خواست از تجمع به بهانه مراسم ختم و عروسی پرهیز کرده و دستگاه‌های متولی ضمن بازدید اماکن مختلف، با صاحبان تالار‌های عروسی متخلف که اقدام به برگزاری مراسم کرده‌اند، با جدیت برخورد کنند.

خوش‌اقبال از مردم استان خواست که مانند گذشته با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا که در جهت حفظ سلامت و مبارزه با بیماری کرونا بوده، همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

گفتنی است؛شمار مبتلایان به ویروس کرونا دراستان کردستان به‌ویژه شهرستان‌های سنندج، مریوان و سقز به‌دلیل بی‌توجهی شهروندان به این بیماری روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/م

نظر شما