شناسهٔ خبر: 40499788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

هشدار مرکز پژوهش های امنیت ملی اسرائیل:

خروج آمریکا از عراق به معنای واگذاری این کشور به ایران است

مرکز پژوهش های امنیت ملی اسرائیل در گزارشی ضمن اشاره به تعارض خروج آمریکا از عراق با منافع اسرائیل تاکید کرد تحقق این مساله به معنای واگذاری این کشور به ایران و افزایش نفوذ آن در عراق است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، مرکز پژوهش های امنیتی ملی اسرائیل نسبت به خروج آمریکا از عراق و واگذاری عرصه این کشور در برابر نفوذ ایران هشدار داده و آن را تهدیدی مستقیم برای منافع استراتژیک اسرائیل توصیف کرد.

 

بر اساس اعلام پایگاه خبری اسرائیلی i24 news الداد شفیط پژوهشگر این مرکز در گزارشی تاکید کرد دولت آمریکا معتقد است تعیین مصطفی الکاظمی رئیس سابق سازمان اطلاعات عراق به نخست وزیری عراق فرصتی برای تثبیت تسلط آمریکا بر این کشور و مقابله با تلاش ایران برای نفوذ بیشتر در عراق است.

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است احتمال گفتگوی استراتژیک میان آمریکا و عراق می تواند تاثیرات تعیین کننده ای بر روابط میان دو کشور داشته باشد و نتایج آن برای آینده حضور نظامی آمریکا در عراق بسیار تعیین کننده است.

 

این پژوهشگر اسرائیلی ادامه داد: موفقیت این گفتگوها منافع روشنی برای اسرائیل دارد چرا که خروج آمریکا از عراق این کشور را به عنوان عرصه ای بی رقیب برای ایران باقی خواهد گذاشت، ضمن تاکید بر نیاز به مذاکره با آمریکا، اسرائیل باید مراقب اوضاع بوده و در نظر داشته باشد که عملیات نظامی عراق پیامدهایی منفی بر منافع آمریکا و مذاکره با عراق خواهد داشت.

 

شفیط افزود: خروج آمریکا از عراق به معنای آن است که به ایران اجازه دهیم عناصر وابسته به خود را برای تقویت حضور نظامی و اقتصادی در این کشور قرار دهد، به نفع اسرائیل است که گفتگوی استراتژیک آمریکا و عراق به توافق دولت ترامپ و دولت الکاظمی برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق منتهی شود.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما