شناسهٔ خبر: 40499232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنبش‌های دانشجویی اجازه نمی‌دهند پشت میزنشینی عادت نمایندگان شود/شفافیت آرا مطالبه اصلی جنبش دانشجویی است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: جنبش‌های دانشجویی، اجازه نخواهند داد پشت میزنشینی، عادت برخی آقایان مجلسی شود و عملکرد نمایندگان به دقت رصد می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز بیان کرد: جنبش‌های دانشجویی اجازه نخواهند داد تا برخی نمایندگان به پشت میزنشینی عادت کنند و از محور اصلی مردمی بودن غافل شوند.

وی بابیان اینکه عملکرد نمایندگان به دقت رصد می‌شود و مطالبه‌گر وعده‌های انتخاباتی آنان خواهیم بود، افزود: مجلس کنونی را اکثریت انقلابیون تشکیل می‌دهند و این یک فرصت برای بدنه انقلابی مجلس است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: شاید نقطه قوت دیگر مجلس یازدهم، حضور جوانانی باشد که با حمایت مردم و به پاس بیانات و توصیه‌های رهبر انقلاب به این جایگاه اعتماد دست یافته‌اند و اکنون به مجلس راه یافته‌اند بنابراین منتخبین جوان مردم باید این فرصت را غنیمت شمرده و بار دیگر کارآمدی و بصیرت جوانان را اثبات و امور را به صورت تخصصی دنبال کنند.
فرخی با اشاره به ضرورت بهبود وضعیت معیشتی و افزایش قدرت خرید مردم بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با اهتمام به شعار جهش تولید، اصلاح و تسهیل قوانین، موانع تولید پیش روی صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را برطرف ساخته و توان تولید داخلی را افزایش دهند و رشد اقتصادی محسوس و تأثیرگذاری را در زندگی مردم ایجاد کنند.

وی ضمن تاکید بر عدالت‌محوری به عنوان یکی از رویکردهای اصلی مجلس یازدهم، گفت: بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت اقشار متوسط و ضعیف جامعه، موانع ازدواج و مسکن جوانان، صنعت خودروسازی و افزایش قدرت خرید مردم با ابزارهای قانونی و پرکردن خلأ نظارتی، از مهمترین مطالبات و خواسته‌های عموم مردم در جامعه است.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان خطاب به منتخبین مردم شیراز اظهار داشت: ما از تمام نمایندگان به ویژه نمایندگان شهر شیراز می‌خواهیم که وکیل مردم باشند و از آفت‌های بسیار جدی سیاست‌بازی، سیاست‌زدگی، نگاه‌های جناحی،  قومی و قبیله‌ای و قدرت‌گرایی دوری کنند.

فرخی ضمن تاکید بر آزاداندیشی نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: شایسته است نمایندگان با کنترل حلقه‌های پیرامون خود، خطر انحراف ذهنی را سلب کنند چرا که اسلام و انقلاب همواره در خطر انحراف خواص و حلقه‌های اطراف آنان بوده و هیچ فرد و گروهی نیز از این خطر مستثنی نیست.
 وی بیان کرد: انتظار می‌رود تصحیح بدعت‌های اشتباه در خانه ملت همچون، آیین‌نامه داخلی مجلس، ساختار معیوب نظارت بر نمایندگان، عدم شفافیت آراء نمایندگان در اولویت اول فعالیت مجلس یازدهم و قبل از تصویب لایحه‌های جدید مورد بررسی قرار گیرد.
 فرخی با اشاره به لزوم تعامل نمایندگان با جنبش‌های دانشجویی گفت: پیگیری وعده‌های انتخاباتی نمایندگان و مسئله شفافیت آرا نمایندگان، کف مطالبات جنبش دانشجویی از این دوره مجلس است بنابراین نمایندگان مردم باید با آغوش باز، پیشنهادات و انتقادات جنبش‌های دانشجویی را پذیرا باشند و بهبود کیفیت و کمیت تعامل با بدنه دانشجویی و جوانان را مورد توجه و اهتمام قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما