شناسهٔ خبر: 40498998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

راه‌های روستایی اولویت‌دار شناسایی و بهسازی می شوند/ آسفالت ۱۱۸ کیلومتر راه روستایی در طرح جابر

جلسه ساماندهی بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های روستایی و جلوگیری از مهاجرت گفت: به دلیل اهمیت روستاها در تولید باید توجه بیشتری نسبت به توسعه زیرساخت‌های راه در حوزه روستایی داشته باشیم و با اولویت بندی روستاها، تفکیک وظایف دستگاه‌های متولی امور راه روستایی و تامین اعتبارات لازم شرایط توسعه روستایی را فراهم کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح جابر توسط سازمان راهداری گفت: طرح جهش آسفالت راه‌های روستایی تحت عنوان "جابر" با تعیین تعداد روستاهای هدف و انتخاب پیمانکار در استان لرستان آغاز شده است که امیدواریم با عملیاتی شدن این طرح، بخشی از مشکلات مردم روستاهای استان مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث، نگهداری و بهره برداری از راههای روستایی به‌طور کامل به راهداری واگذار شده است راه و شهرسازی موظف است ظرف مدت یکماه نسبت به تحویل اسناد، مدارک و قراردادهای فعال به راهداری اقدام نماید تا ضمن مشخص شدن مطالبات پیمانکاران، با ارزیابی حجم کار باقیمانده بتوان میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را برآورد و اولویت‌بندی کرد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این جلسه با اشاره به وضعیت راه‌های استان گفت: لرستان از ۸ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه برخوردار است که هزار و ۸۰۰ کیلومتر از این میزان به صورت آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی و چهار هزار و ۱۶۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته است همچنین  هزار و ۱۱۸ کیلومتر راه روستایی شوسه و هزار و ۱۱ کیلومتر خاکی است.

شرفی از اجرای طرح جابر(جهش آسفالت راههای روستایی) در طول ۱۱۸ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خبرداد و افزود: مکاتبات طرح جابر با سازمان راهداری انجام و اسناد مناقصه آماده شده است که به محض ابلاغ اعتبارات عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در طرح جابر سعی بر این است که شهرستانهای با درصد برخورداری کمتر از راه آسفالته در اولویت قرار گیرند و سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: همچنین در قالب طرح ابرار (اقدام برای راههای اولویت دار روستایی) بهسازی و آسفالت بیش از ۶۴ کیلومتر راه روستایی در ۱۵ روستای استان در حال انجام است که تا شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

در این جلسه ضمن بررسی پروژه راه عشایری تخت چان پلدختر که به صورت مشارکتی بین راه و شهرسازی و بنیاد برکت در سال ۹۷ اجرایی و رها شده است مقرر شد راه و شهرسازی نسبت به رفع ابهامات پروژه اقدام نماید و با تفکیک وظایف دستگاه های متولی به ویژه امور عشایر و راهداری و بررسی کارکرد پیمانکاران پروژه مذکور، مذاکرات با بنیاد برکت از سر گرفته شود تا پروژه عملیاتی و به نتیجه برسد.

سردار علیشاهی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان و مهدی اصلانی سرپرست بازرسی استان لرستان نیز در این جلسه بر رفع ابهامات پروژه تخت چان و بررسی عملکرد پیمانکاران تاکید کردند.

همچنین مقرر شد تیمی از کارشناسان پلیس راه و راهداری به منظور شناسایی و اولویت‌بندی نواقص ایمنی جاده های استان تشکیل و اولویت های شناسایی شده را به راهداری و معاونت عمرانی اعلام نمایند تا نسبت به رفع نواقص اقدام شود.

 

نظر شما