شناسهٔ خبر: 40498991 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن خبر داد

رشد سپرده‌های بانک در سال ۹۸/بهبود شاخص «وصول مطالبات» در سال گذشته

رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن با اشاره به تحقق بخش قابل توجهی از اهداف پیش بینی شده بانک مسکن در دوره ارزیابی عملکرد منتهی به سال مالی ۹۸، گفت: تعداد ۲۳ مدیریت و شعبه مستقل مرکزی در تهران، در بالای میانگین یعنی در وضعیت سبز قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، فریبرز راحتی با تشریح گزارش ارزیابی عملکرد مدیریت‌های شعب ، حوزه‌های استان‌ها و مناطق و شعب سراسر کشور، گفت: بررسی وضعیت عملکرد کل بانک نشان می‌دهد بانک در غالب شاخص‌ها در پایان سال ۹۸ موفق عمل کرده است به طوری که در حوزه منابع با تحقق ۹۷ درصدی اهداف مواجه بودیم.

وی با اشاره به تحقق بخش قابل توجهی از اهداف پیش بینی شده در حوزه «مصارف و تعهدات» نیز افزود: عملکرد بانک در این شاخص هم در پایان سال ۹۸ نسبت به شش ماهه نخست بهبود پیدا کرده است.

رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن، از بهبود شاخص «وصول مطالبات» نسبت به نیمه نخست سال اشاره کرد و گفت: در حوزه ارزیابی، رتبه تحقق اهداف در این بخش ۱۸ نمره نسبت به ۶ ماه ابتدای سال با رشد مواجه بوده است.

راحتی در بخشی از گزارش ارزیابی عملکرد درباره ترکیب سپرده های بانک در پایان سال مالی ۹۸ گفت: در بیشتر سپرده‌ها نسبت به نیم سال اول سال مالی ۹۸ با رشد منابع مواجه بودیم؛ به این ترتیب سپرده های ممتاز۶۰ درصد، بلند مدت ۱۴ درصد، کوتاه مدت ۹ درصد، صندوق ها ۸ درصد، قرض الحسنه پس انداز ۵ درصد و قرض الحسنه جاری ۳ درصد از سپرده های بانک را به خود اختصاص می‌دهند.

این مقام مسوول در  بانک مسکن ادامه داد: در بین شاخص‌های احصاء شده براساس سطوح عملکردی مختلف برای کل بانک، شاخص های «کارمزد ضمانت نامه های جدید و تمدیدی»، «متوسط روزانه قرض الحسنه جاری» و «متوسط روزانه بلندمدت» بالاترین درصد تحقق اهداف را داشتند.

رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد  بانک مسکن افزود: در مجموع در حوزه «مدیریت های شعب کشور»، تعداد شاخص های مورد ارزیابی ۴۵ شاخص شامل ۷ بخش اصلی، ۱۵ سرفصل منشعب از حوزه ها و ۴۵ شاخص منشعب از سرفصل ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: بر این اساس در ارزیابی عملکرد منتهی به سال مالی ۹۸ از میان ۳۳ مدیریت شعب و شعبه مستقل مرکزی تهران، تعداد ۲۳ مدیریت و شعبه مستقل مرکزی وضعیت مطلوب قرار گرفتند.

نظر شما