شناسهٔ خبر: 40498949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نظامیان هندی ظرف ۳ روز ۱۸ جوان مسلمان کشمیری را کشتند

همزمان با افزایش کرونا در هند و توجه رسانه‌ها به این ویروس، نظامیان هندی سرکوب مسلمانان کشمیری را افزایش داده و تنها طی ۷۲ ساعت ۱۸ جوان کشمیری را به ضرب گلوله از پا درآوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از کشمیر مدیا سرویس، ارتش هند با ادامه دادن عملیات موسوم به تفتیش در مناطق مختلف کشمیر از جمله پلواما، پونچ و راجوری روز گذشته 3 جوان کشمیری را به شهادت رساندند.

نظامیان ارتش هند دو روز قبل نیز ضمن محاصره منطقه وسیعی در کشمیر حداقل 5 جوان کشمیری را با شلیک مستقیم کشته بودند.

تعداد جوانان کشمیری که سه روز پیش توسط نظامیان هندی به شهادت رسیدند نیز 10 نفر اعلام شده است و به این ترتیب تنها طی 72 ساعت 18 جوان کشمیری توسط نظامیان هندی کشته شدند.

گفته می شود در مناطقی که عملیات تفتیش توسط هند انجام شد منازل مردم کشمیر نیز تخریب شده و به زنان و کودکان نیز برخورد ناشایست صورت گرفته است.

نظامیان هندی تعدادی از جوانان کشمیری را به اتهام همراهی با گروه های آزادی خواه دستگیر کرده و به مناطق نامعلومی منتقل کردند.

بسیاری از سیاستمداران جهان اجرای عملیات تفتیش در کشمیر را نقض حاکمیت مردم این منطقه و نقض آشکار حقوق بشر می دانند.

هند از 300 روز پیش با لغو خودمختاری کشمیر در این منطقه حکومت نظامی اعلام کرده و مردم را در خانه های خودشان حبس کرده است.

این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت از کشورهای هند و پاکستان خواسته اند منازعه کشمیر را از طریق همه پرسی حل کنند ولی هند مانع برگزاری همه پرسی شده است.

هند طی 3 دهه اخیر حدود 100 هزار مسلمان کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

انتهای پیام/.

نظر شما