شناسهٔ خبر: 40498875 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تصاویر | ترامپ با کدام مقام اروپایی بیشتر سر ناسازگاری دارد؟

نزدیک به هشت ‌دهه رابطه میان اروپا و آمریکا هم زیر سایه لج‌بازی‌های دانلد ترامپ قرار گرفته ​​​​​​​است. به‌واسطه اختلاف‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی، روابط آمریکا با فرانسه و آلمان که قدرت بیشتری در اروپا دارند، بدتر از دیگر کشورهاست. در این میان، گویا ترامپ بیش از همه با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان سر ناسازگاری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، بی‌اعتمادی ترامپ به اروپایی‌ها یک‌طرفه نیست. آنها هم به رئیس‌جمهوری که چیز زیادی از سیاست نمی‌داند و تندروست اعتمادی ندارند. خروج پی‌درپی ترامپ از قراردادها و تعهدات بین‌المللی هم که باعث ماندن دست اروپایی‌ها در پوست گردو شده، به این وضعیت دامن زده است. آنها به‌ویژه بر سر خروج آمریکا از برجام از ترامپ عصبانی‌اند و هربار با هر اقدام تازه رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران، علیه‌اش موضع می‌گیرند. با این‌حال وابستگی غرب به ایالات متحده، دست اروپایی‌ها را برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های ترامپ بسته نگه داشته است.

ترامپ در آخرین لج‌بازی‌اش کنفرانس جی‌هفت را به وقت دیگری موکول کرد. این تصمیم در پی آن گرفته شده بود که مرکل پیش از آن دعوت برای این اجلاس را به‌دلیل کرونا رد کرده بود. به‌نظر می‌آید که این کار مرکل، ترامپ را عصبانی کرده است و این عصبانیت ممکن است کار دست نشست جی‌هفت دهد، چراکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا  اعلام کرد که ضمن به تعویق انداختن نشست گروه هفت، درنظر دارد سران کشورهای دیگری را نیز به این اجلاس دعوت کند. {هفت صبح}

پیش از این نیز ترامپ با تحت فشار قرار دادن مرکل برای جلب توافق وی در مشارکت برای حمله به سوریه، باعث تیره تر شدن روابط آمریکا و آلمان شده بود. سال گذشته نیز ترامپ در  نشست سران گروه هفت ، نزدیکترین متحدان واشنگتن، را مورد حمله قرار داد و آنها را متهم به تلاش برای سوء استفاده از آمریکا کرد و همچنین از تمایل نداشتن این کشورها برای انجام تعهدات مالی خود در سازمان ناتو به شدت انتقاد کرد.به طوری که آنگلا مرکل این  نشست  را پیچیده و نامیدکننده دانست.

در تصاویر زیر برخی رویایی ها  و برخوردهای  ترامپ و مرکل را  ببینید که اختلاف بین این دو را بیش از هر چیزی نمایان می کند.

نظر شما