شناسهٔ خبر: 40498604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد:

۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب‌ ایران است

یزد- ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: یوم‌الله ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در تاریخ ایران نقطه عطفی است که سبب تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد و نظام ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ستم شاهی را ساقط کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی روز پنجشنبه در حاشیه مراسمی که به مناسبت ۱۵ خرداد در یزد برگزار شد در گفت و گو با ایرنا افزود: با قیام سرنوشت‌ساز مردم متدین با رهبری‌های امام‌خمینی (ره)، زمینه‌ساز مبارزات علیه طاغوت و همبستگی ملت برای رسیدن به اسلام ناب محمدی (س) شد.

وی ادامه داد:  در این روز تاریخی و همیشه ماندگار، مردم فداکار ایران اسلامی با قیام الهی خود همراه با معمار کبیر انقلاب‌اسلامی، لرزه بر اندام رژیم ستم شاهی افکندند و موجب آغاز تحولی اساسی در کشور برای احیای دین و ارزش‌های معنوی شدند.

این مسوول فرهنگی استان اظهار کرد: در این راه مقدس و مبارک،  شهدای گرانقدری تقدیم اسلام، انقلاب و کشور شد که باید در ۱۵ خرداد، همیشه با گرامیداشت یاد و خاطره آنها در راستای تبیین اهداف  و آرمان‌ها و تداوم راه حضرت امام راحل (ره) اقدام کرد.

فخرالدینی گفت: بزرگداشت ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در اصل همان بازکاوی و بررسی دقیق شخصیت حضرت امام‌ (ره)، اهداف شهیدان و پیگیری برای حل مسائل و  خدمت به مردم است و باید مسوولان بیش از گذشته وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی یادآور شد: توطئه دشمنان علیه ملت و کشور به خصوص در عرصه اقتصادی و فرهنگی و همچنین جنگ رسانه‌ای شدت گرفته و باید مردم و مسوولان با همدلی و بصیرت برای خنثی‌کردن اهداف شوم دشمنان و  استکبارجهانی در صحنه حضور داشته باشند.

۱۵ خرداد سال ۴۲، روزی که سرآغازی شد برای وقوع یک انقلاب تاریخی، انقلابی که به جرأت می‌توان گفت تاریخ نمونه آن را هنوز به چشم ندیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، یزد، تفت، ابرکوه،مهریز، خاتم، بهاباد و بافق با حضور قشرهای مختلف مراسم های متعددی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در استان یزد برگزار شد، سخنرانان در مورد وقایع ۱۵ خرداد سال ۴۲ و رحلت حضرت امام در خرداد ۱۳۶۸ مطالبی را بیان کردند.  

نظر شما