شناسهٔ خبر: 40498579 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات از طرح فروش اقساطی گوشی ایرانی به کمک اپراتورها خبر داد

صاحب‌خبر -

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت بالای اپراتورهای تلفن همراه از اجرای طرح فروش اقساطی گوشی ایرانی به کمک اپراتورها خبر داد.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در خصوص استفاده از سیستم عامل ایرانی روی گوشی های موبایل داخلی عنوان کرد طرحی به عنوان سیستم عامل ایرانی وجود ندارند. وی افزود در واقع این طرح یک سیستم عامل متناسب‌سازی شده و منبع باز برای گوشی های اندرویدی محسوب می‌شود که فقط برای گوشی ایرانی متناسب‌سازی خواهد شد. طبق گفته امیر ناظمی، اندروید یک سیستم عامل منبع باز محسوب می‌شود که هر تولیدکننده موبایل می‌تواند هنگام استفاده از آن به روی آن تغییراتی را اعمال کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد ما نیز از ویژگی منبع باز بودن اندروید برای انجام متناسب‌سازی‌های خود استفاده خواهیم کرد تا گوشی های داخلی بتوانند از اپلیکیشن‌های پرکاربرد ایرانی بهره ببرند. وی افزود در حال حاضر نیز برخی از گوشی‌ها از این سیستم عامل بومی شده بهره می‌برند که تعدادشان محدود است. از این رو قصد داریم تعداد این گوشی‌ها را افزایش دهیم.

فروش اقساطی گوشی ایرانی به کمک اپراتورها

امیر ناظمی در ادامه اظهار کرد قصد داریم از ظرفیت اپراتورها برای فروش گوشی های داخلی استفاده کنیم. وی افزود:

طبق این طرح اگر شما از یک اپراتور، سیم کارتی را بخرید، این امکان وجود دارد تا یک گوشی داخلی را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید و پول گوشی نیز از قبوضتان کسر شود. چنین طرحی تحریک بازار را به همراه دارد و نگاه متقاضیان را به استفاده از آن جلب می‌کند؛ چراکه کاربرد اصلی این گوشی برای آن دسته از افرادی خواهد بود که امکان استفاده از ابزارهای هوشمند خارجی را ندارند.

نظر شما