شناسهٔ خبر: 40497993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا/ ترامپ: فکر نمی‌کنم به استفاده از ارتش برای مقابله با معترضان نیاز باشد!+ تصاویر و فیلم

اعتراض مردم آمریکا به خشونت پلیس همچنان ادامه دارد و تمامی ایالت‌های این کشور صحنه اعتراضات شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

با گذشت حدود ۱۰ روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، تمامی ایالت‌های این کشور صحنه تظاهرات به رفتارهای نژادپرستانه پلیس است. حتی موج این اعتراضات به برخی کشورهای دیگر از جمله آلمان، کانادا، یونان، آرژانتین و ... نیز رسیده است. 

پلیس برای سرکوب معترضان به روش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر گرفتن افراد با ماشین و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا/ ترامپ: فکر نمی‌کنم به استفاده از ارتش برای مقابله با معترضان نیاز باشد!

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا/ ترامپ: فکر نمی‌کنم به استفاده از ارتش برای مقابله با معترضان نیاز باشد!

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا/ ترامپ: فکر نمی‌کنم به استفاده از ارتش برای مقابله با معترضان نیاز باشد!

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا/ ترامپ: فکر نمی‌کنم به استفاده از ارتش برای مقابله با معترضان نیاز باشد!

آخرین اخبار اعتراضات در آمریکا را در زیر بخوانید:

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۳:۰۷

دادستان ایالت مینه سوتا مدعی شد: متهمین پرونده قتل جورج فلوید براساس اتهاماتی که متوجه آنهاست محکوم خواهند شد.

وی افزود: اطمینان داریم آنچه در ویدئوی قتل جورج فلوید نشان داده می‌شود همان چیزی است که در واقعیت روی داده است.

پیش از این یک رسانه آمریکایی با انتشار فیلمی، دقایق پایانی زندگی جورج فلوید از لحظه بازداشت تا مرگ او را از زوایای چندین دوربین مداربسته به تصویر ‌کشید.

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۳:۰۶

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: نامه‌ای را به ترامپ فرستادیم و در آن نسبت به افزایش حضور نظامیان در پایتخت اظهار نگرانی کردیم.

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۱:۵۸

شهردار واشنگتن از دولت فدرال خواست تا خیابان‌های پاتخت را از نیرو‌های نظامی که فراخوانده بود خالی کند.

یادداشت سناتور آمریکایی خشم معترضان را برانگیخت
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۱:۴۳

موجی از انتقادات تند پس از یادداشت «تام کاتن» سناتور تندروی آمریکایی در روزنامه نیویورک‌تایمز، متوجه او شده است. آمریکایی‌ها حتی این نشریه را هم مورد نقد قرار دادند.

کاتن روز چهارشنبه ذیل مقاله‌ای از دولت فدرال آمریکا خواسته بود تا ارتش را در راستای مقابله و مهار اعتراضات سراسری در آمریکا به کار گیرد.

این سناتور آمریکایی طی این یادداشت مدعی شد که گارد ملی و پلیس آمریکا در کنترل اعتراضات موفق نبوده و نتوانسته‌ به اعتراضات اخیر در این کشور پایان دهد.

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۱:۱۸

پایگاه اینترنتی نو دیس نوشت ۶ افسر پلیس آتلانتا به رفتار خشن با ۲ دانشجو متهم شدند.

لایحه پیشنهادی دموکرات‌ها برای کاهش خشم معترضان آمریکایی
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۱:۰۴

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به منظور کنترل افکار عمومی و کاهش سطح خشم معترضان آمریکایی، لایحه اصلاحات گسترده در حوزه رفتار پلیس را آماده کرده‌اند و به زودی درباره آن بحث خواهند کرد.

از جمله موارد پیش‌بینی شده در این اصلاحات، تجدید نظر در قوانین مربوط به مسئولیت‌پذیری پلیس، مقررات مصونیت پلیس و ایجاد یک بانک اطلاعاتی در رابطه با حوادث روی داده در این اداره از جمله مواردی است که دموکرات‌ها بر روی آن تمرکز کرده‌اند.

برنامه‌های مجدد آموزشی نیروهای پلیس از سایر مواردی است که قرار است ذیل این لایحه مطرح شود. انتظار می‌رود مجلس نمایندگان تا پایان ماه جاری میلادی درباره این لایحه رأی‌گیری کند. نانسی پلوسی در این‌باره اعلام کرده که از این لایحه حمایت کامل خواهد کرد.

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۰:۱۲

روزنامه ایندیپندنت نوشت نمایندگان پارلمان انگلیس از بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور خواستند به سکوت خود پایان دهد و اظهارات ترامپ در واکنش به اعتراضات به مرگ جورج فلوید را محکوم کند.

افشاگری دوست فلوید: جورج هیچ مقاومتی در برابر پلیس نشان نداد
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۹:۴۱

موریس لستر هال، دوست دیرین جورج فلوید شاهدی کلیدی که در هنگام بازداشت و سپس قتل بی‌رحمانه شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در خودروی او حضور داشته است و اعلام کرد فلوید در برابر بازداشت شدن از سوی پلیس مقاومتی از خود نشان نداد.

موریس لستر هال گفت: «فلوید تلاش می‌کرد که هیچ تنشی با پلیس نداشته باشد و به هیچ وجه در برابر اقدام پلیس برای بازداشت وی مقاومتی از خود نشان نداد.»

دوست جورج فلوید تاکید کرد: «او صرفا فریاد می‌کشید و خواستار کمک بود، زیرا در حال جان دادن بود. من هیچ گاه ترسی را که در چهره فلوید بود، فراموش نخواهم کرد.»

ثبت خشونت پلیس آمریکا در منطقه مَنهَتنِ نیویورک توسط عابرانی که در ترافیک گرفتار شده‌اند
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۸:۰۷
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_12005593"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7377821/12005593?width=400&height=300"></script></div>
درگیری پلیس یونان و معترضان به قتل وحشیانه جورج فلوید مقابل سفارت آمریکا در آتن
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۶:۴۵
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_12005417"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7377821/12005417?width=400&height=300"></script></div>
سه پلیس دیگر متهم به همدستی در قتل وحشیانه جورج فلوید شدند
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۶:۳۳

 با ادامه اعتراضات در آمریکا به قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و نژادپرستی و رفتار وحشیانه پلیس آمریکا، روز چهارشنبه، دادستان‌ها، پرونده «درک چاوین» پلیس متهم به قتل را از نوع درجه سه به درجه دو ارتقا داده و سه پلیس دیگر را نیز متهم به همدستی با چاوین در قتل شناختند.

ایجاد ایست و بازرسی ارتش آمریکا در میدان نزدیک کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۶:۱۹

نیرو‌های ارتش آمریکا برای جلوگیری از نزدیک شدن معترضان به کاخ سفید در میدان نزدیک آن ایست و بازرسی ایجاد کردند. 

مخالفت مقامات عالی‌رتبه ارتش آمریکا با تهدید ترامپ
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۳:۴۱

سی ان ان اعلام کرد تعداد قابل توجهی از مقامات عالی رتبه ارتش آمریکا با تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای اعزام نیروهای ارتش برای آرام کردن اعتراضات مخالفت کردند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۳:۳۷

زمانی که نیروهای امنیتی آمریکا با اسلحه یک معترض را به همراه پسربچه دو ساله‌اش در کالیفرنیا تهدید می‌کنند.

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا/ ترامپ: فکر نمی‌کنم به استفاده از ارتش برای مقابله با معترضان نیاز باشد!+ تصاویر و فیلم

اوباما: نمی‌توانیم ۴۰۰ سال نژادپرستی را به یکباره محو کنیم
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۲:۳۹

باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا با تایید تاریخ آکنده به نژادپرستی این کشور، در پیامی برای کاهش ناآرامی‌ها اذعان داشت: ما توان آن را نداریم که ۴۰۰ سال نژادپرستی را ناگهان محو کنیم.

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش آسوشیتدپرس، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در اعتراضات اخیر آمریکا دستگیر شده‌اند.

تظاهرات در برابر برج ترامپ در نیویورک
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۱:۲۷

هزاران نفر از مردم آمریکا در اعتراض به نژادپرستی در این کشور، در برابر برج دونالد ترامپ در نیویورک تظاهرات کردند.

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا/ ترامپ: فکر نمی‌کنم به استفاده از ارتش برای مقابله با معترضان نیاز باشد!+ تصاویر و فیلم

تظاهرکنندگان در نیویورک: نژادپرستی بیماری همه‌گیر در آمریکاست
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۰:۳۵

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات شهر نیویورک در اعتراض به قتل جورج فلوید به دست نیروهای امنیتی آمریکا، پلاکاردی در دست گرفته بود که روی آن نوشته شده بود: نژادپرستی هم یک بیماری پاندمی (همه گیر) در آمریکاست.

حضور اسب سواران سیاه‌پوست در حمایت از معترضان آمریکایی
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۰:۲۸

در پی اعتراضات شهروندان ایالت‌های مختلف آمریکا به بی‌عدالتی و تبعیض نژادی در این کشور، کابو‌های اسب سوار سیاه‌پوست تگزاس نیز به معترضان مرگ جورج فلوید پیوستند.

شعار جالب توجه تظاهرکنندگان آمریکایی
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۹:۳۷

در تظاهرات در اطراف کاخ سفید علیه کشته شدن جرج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست نیروهای امنیتی این کشور، یکی از تظاهرکنندگان پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: ”جهان از نفاق آمریکا آگاه است».

ظاهر شدن نام ترامپ با جستجوی کلمه «نژادپرست» در توئیتر
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۹:۳۴

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد به محض جستجوی کلمه «نژادپرست» به زبان انگلیسی در توئیتر، نام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ظاهر می‌شود.

ارتش آمریکا برای سرکوب معترضان وارد خیابان‌ها شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۹:۱۹

رسانه‌های مختلف تصاویری را از حضور نیرو‌های ارتش آمریکا در خیابان‌های شهر واشنگتن منتشر کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_12003236"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7377821/12003236?width=400&height=300"></script></div>
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۸:۴۶

اعتراضات مردمی علیه تبعیض نژادی در آمریکا به بیش از ۳۵۰ شهر گسترش یافته است. معترضان در سراسر آمریکا شعار «نمی‌توانم نفس بکشم» سر می‌دهند. در بیش از ۴۰ شهر از جمله نیویورک و واشنگتن مقررات منع آمد و شد (حکومت نظامی) وضع شده است.

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۸:۴۵

اداره پلیس نیویورک اعلام کرد در اعتراضات شب گذشته در نیویورک، ۹۰ نفر بازداشت شدند.

ترامپ: فکر نمی‌کنم نیازی به استفاده از ارتش برای مقابله با اعتراضات باشد
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۸:۳۹

رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این گفته بود اگر امنیت به ایالت‌ها بازنگردد ارتش وارد عمل می‌شود، با عقب‌نشینی از مواضع خود اعلام کرد تصور نمی‌کند نیازی به ارسال نیرو‌های ارتش آمریکا به شهر‌ها برای سرکوب اعتراضات وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با نیوزمکس در پاسخ به سوالی درباره ضرورت ارسال نیرو‌های ارتش برای مقابله با اعتراضات گفت: «بستگی دارد. فکر نمی‌کنم مجبور شویم چنین کاری کنیم. از اختیارات قدرتمندی برای انجام این کار برخورداریم.»

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۸:۳۸

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در بیرون ساختمان کنگره در میان معترضان ظاهر شد و با آنان همراهی کرد.

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا در پی قتل بی‌رحمانه جورج فلوید/

تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی مقابل کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۸:۳۷

خبرنگار سی‌ان‌ان از واشنگتن دی سی گزارش داد: معترضان در تمام طول روز و پاسی از شب مقابل کاخ سفید حضور داشتند. در پارک مقابل کاخ سفید و در میان معترضان، نیرو‌های امنیتی آمریکایی مشاهده می‌شوند. گفته می‌شود حدود دو تا سه هزار عضو گارد ملی آمریکا در سراسر این کشور مستقر شده‌اند. شرایط در حال تغییر است. این یک تظاهرات کاملا مسالمت آمیز است.

وی افزود: معترضان در اینجا سرود می‌خوانند و شرایط همانند برگزاری یک کنسرت در اینجاست. یک سری از معترضان اینجا را ترک کرده اند، اما انتظار می‌رود تا بار دیگر به این پارک بازگردند. این در حالی است که انرژی و خشم معترضان همچنان به قوت خود باقی است. معترضان توسط نیرو‌های امنیتی از کاخ سفید دور شده‌اند. طی چند روز گذشته هم معترضان در این پارک حضور داشتند. یک دیوار آهنین بزرگ در اینجا گذاشته شده است و این بدان معناست که هیچ کسی از کاخ سفید نمی‌تواند این تظاهرات را ببیند.

خبرنگار سی‌ان‌ان ادامه داد: در این پارک همان کلیسایی قرار دارد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش در مقابل آن انجیل به دست حاضر شد و عکاسان از او عکس گرفتند. ما با مسئولان کلیسای سنت جونز صحبت کردیم و آن‌ها به ما گفتند که برای نخستین بار از زمان حملات یازده سپتامبر، اکنون عبادت کنندگان اجازه ندارند وارد این کلیسا شوند، زیرا این نیرو‌ها مسیر منتهی به این کلیسا را مسدود کرده اند. این‌ها نیرو‌های فدرال هستند. مقامات واشنگتن دی سی در ارتباط با حضور نیرو‌های فدرال در این شهر ابراز نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما