شناسهٔ خبر: 40497840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای آغاز فعالیت آموزشی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با اعلام آمادگی برای آغاز فعالیت مجدد آموزشی از ۱۷ خرداد ماه جاری، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانشجویان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  دهقانی فیروزآبادی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به همین منظور در حکمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه را به عنوان رییس ستاد بازگشایی مجدد فعالیت‌های آموزشی تعیین کرد.

او با بیان اینکه بازگشایی مجدد فعالیت‌های آموزشی باید با رعایت همه تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد گفت: تمامی واحد‌های دانشگاه برای پذیرش دانشجویان آماده باشند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن تمامی تمهیدات لازم برای بازگشایی دانشگاه خاطرنشان کرد: پرسنل معاونت‌های آموزشی و فرهنگی دانشجویی طی سه روز آتی اجازه خروج از شهر را ندارند تا در صورت نیاز به حضور دانشگاه از سوی مسوولان مربوطه فراخوان شوند.

او با بیان اینکه در داخل پردیس دانشگاه محلی درمانگاه مانند با حضور پزشک و پرستار راه‌اندازی می‌شود افزود: چنانچه دانشجویی طی مدت حضور در دانشگاه با علایم شک به کرونا مواجه شود می‌تواند به این پایگاه مراجعه کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: ضدعفونی و گندزدایی اماکن دانشگاه توسط دانشکده‌ها و با همکاری معاونت بهداشتی و نظارت کارشناسان بهداشت محیط انجام شود و به دانشجویان و خانواده‌های آنان اطمینان خاطر می‌دهیم که سلامت دانشجو، محور و ملاک اول تصمیم‌گیری در دانشگاه است.

بیشتر بخوانید :  تعطیلی ۲۷۴ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن بهداشت کرونایی

وی با اشاره به بازه زمانی ۴ تا ۶ هفته‌ای فعالیت آموزشی مجدد دانشگاه گفت: در این مدت به ویژه ۲ هفته اول باید همه چیز براساس برنامه‌های ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا پیش برود و معاونت‌ها، بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها ملزم به اجرایی کردن تصمیمات این ستاد هستند.

دهقانی با اشاره به تدارک تحویل روزانه ماسک در بیمارستان‌ها از سوی بخش مربوطه و در خوابگاه‌های دانشجویی از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی خاطرنشان کرد: اگر برای فعالیت کارآموزان نیاز به سایر اقلام حفاظتی باشد، بیمارستان‌ها همکاری کنند.

وی گفت: برای پیشگیری از شیوع احتمالی کرونا بین دانشجویان، مجموعه همکاران دانشگاه، تمام توان خود را به کار گیرند.

به دنبال اعلام برنامه آموزشی و بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ۱۷ خرداد، مدیریت امور دانشجویی دانشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن آرزوی سلامتی و خیرمقدم به اطلاع دانشجویانی که حسب برنامه آموزشی اعلام شده مقرر است از ۱۷ خردادماه ۹۹ در دانشگاه حضور یابند؛ می‌رساند که تمامی خوابگاه‌های آقایان و خانم‌ها اعم از دولتی و خودگردان از روز جمعه ۱۶ خرداد آماده پذیرش دانشجویان گرامی خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: تکمیل و ارائه فرم خوداظهاری فرد بازگشت به تحصیل گام دوم مبارزه با کرونا که در پیوست پروتکل معاونت بهداشتی وزارت درج شده، شرط ورود به خوابگاه‌ها خواهد بود همچنین سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان همچون گذشته ارائه خدمات به دانشجویان را خواهند داشت و امکان رزرو غذا برای تمامی دانشجویانی که ضرورت حضور آنان در دانشگاه از ۱۷ خردادماه اعلام شده، فراهم است.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر متشکل از هشت دانشکده پزشکی، پرستاری مامایی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی، بهداشت فردوس، دانشکده پرستاری و مامایی قاین، دانشکده پرستاری طبس و یک آموزشکده (فوریت‌های پزشکی) دارای ۲ هزار و ۷۵۷ دانشجو در ۳۵ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای و ۱۹۷ عضو هیات علمی است.

آمار بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی طی یک ماه و نیم اخیر کاهشی بوده و اغلب موارد مثبت جدید از نمونه‌های سرپایی است.

با این وجود و براساس آمار مبتلایان ۲۴ ساعت، وضعیت شهرستان‌های استان در نوسان است به طوری که بعضی شهرستان‌ها مانند نهبندان، زیرکوه و درمیان سفید اعلام شده و فردوس قرمز است.

انتهای پیام/ک

نظر شما