شناسهٔ خبر: 40497432 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / هشدار رئیس‌جمهور نسبت به بازگرداندن محدودیت‌ها / تایید درز اطلاعات پنج میلیون کاربر رایتل از سوی مرکز ماهر / کاهش شدید تقاضا برای خودرو در بازار / آیا ریزش مو، نشانه جدید کرونا است؟

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زیر پوست اخبار: دیروز -چهارشنبه- با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، رئیس جمهور اعلام کرد که در صورت نادیده‌گیری پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم احتمال دارد که مجددا مجبور شوند محدودیت‌ها را برگردانند. این اظهارات حسن روحانی، متعاقب این مطرح می‌شود که بسیاری از شهروندان ایرانی با سهل‌انگاری نسبت به بحث شیوع بیماری کرونا، رفتارهای عادی دوران قبل از شیوع این ویروس را در پیش گرفته‌اند. همچنین، دیروز درز اطلاعات 5 میلیون کاربر شبکه ارتباطی «رایتل» مورد توجه جدی رسانه‌ها قرار گرفت. این مساله پس از آن اتفاق افتاد که پبشتر اطلاعات کاربران ایرانسل نیز به بیرون درز کرده بود؛ به نظر می‌رسد تداوم این روند و عدم پیگیری جدی موضوع از سوی مسئولین موجبات افزایش بی‌اعتمادی شهروندان را به همراه خواهد داشت.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حسن روحانی: ‎‎اگر هشدارها جدی گرفته نشود، ناگزیر از بازگرداندن محدودیت‌ها خواهیم بود: حسن روحانی، رئیس جمهور در گفتگو با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر اجرای دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا از سوی همه مسئولان کشوری و استانی، اظهارداشت: مردم شریف ایران باید بدانند چنانچه در هر بخشی از کشور این هشدار‌ها جدی گرفته نشود و خدای ناکرده شیوع بیماری دوباره اوج بگیرد، مسئولین ناگزیر از بازگرداندن محدودیت‌ها خواهند بود.

تایید درز اطلاعات پنج میلیون کاربر رایتل از سوی مرکز ماهر: در پی انتشار خبر لو رفتن اطلاعات پنج میلیون کاربر رایتل، رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت: اپراتور‌ها مسئول حفظ اطلاعات مشترکان هستند و با آن‌ها برخورد جدی انجام خواهد شد. دیروز (چهارشنبه) اخبار رسمی از افشای اطلاعات هویتی ۵ میلیون مشترک رایتل حکایت داشت. به گفته معاون وزیر ارتباطات این نشت امنیتی توسط مرکز ماهر تایید شده است.

کاهش شدید تقاضا برای خودرو در بازار: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه روند کاهشی قیمت خودرو آغاز شده اما تقاضای واقعی برای خرید وجود ندارد، معتقد است که روند بازار خودرو کاملا وابسته به عرضه خودروسازان خواهد بود؛ میزان بالای ثبت‌نام‌ها نشان می‌دهد که همچنان فاصله زیاد قیمت کارخانه و بازار، جذاب است؛ اما اگر فاصله ۱۰ درصدی ابلاغی که با افزایش عرضه رخ می‌دهد، اجرا شود بازار از دلالی‌ها دور می‌شود.

رشد این ۲ قسمت بدن هرگز متوقف نمی‌شود: بسیاری از افراد مایلند پس از پایان دوران بلوغ باز هم رشد قد را تجربه کنند، اما این کار هنوز به شکل قطعی و رسمی تایید نشده است. با این وجود برخی از اندام‌ها به شکل خودکار و بدون دخالت دارو و جراحی رشد خود را ادامه می‌دهند. دکتر رایان ناینشتاین، پزشک جراحی پلاستیک نیویورکی، توضیح می‌دهد که چه چیزی این دو عضو صورت را از بقیه بدن شما متفاوت می‌کند. دکتر ناینشتاین توضیح می‌دهد که چگونه تکثیر سلول‌های بدن رشد ما را هدایت می‌کند. دکتر ناینشتین می‌گوید: بینی و گوش ما در مقایسه با بقیه بدن ما بی نظیر است، زیرا از بافت نرم ساخته شده و از غضروف تشکیل شده است. این بافت نرم در کل زندگی ما رشد می‌کند.

ژاپن ورود اتباع ۱۱۰ کشور از جمله ایران را ممنوع کرد: عباسعلی امامیه، دبیر کنسرسیوم تورهای ورودی کره و ژاپن، از ممنوعیت ورود اتباع ۱۱۰ کشور از جمله ایران به ژاپن خبر داد. وی افزود: این ممنوعیت برای کنترل ویروس کرونا در ژاپن اعمال شده است و تا لغو آن، اتباع این کشورها حق ورود به ژاپن را ندارند.

ریزش مو؛ نشانه جدید کرونا!؟: یک متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر این که تظاهرات بالینی کرونا مدام در حال تغییر است، گفت: کووید 19 حتی ممکن است سبب ریزش مو و کچلی شود، اما این موارد نادر هستند. دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه ویروس کرونا به هیچ عنوان ضعیف نشده است، گفت: تنها تظاهرات بالینی بیماری تغییر کرده است. هرچه تعداد مریض در دنیا زیاد شود، موارد تظاهرات متفاوت بالینی بیماری را بیشتر شاهد هستیم.

تصمیم ترامپ برای ممنوعیت پرواز‌های مسافری از چین در آمریکا: دولت آمریکا قصد دارد از میانه ماه جاری میلادی پرواز هواپیما‌های مسافربری از مبدأ چین را ممنوع اعلام کند. رویترز با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه نوشت هدف واشنگتن از این اقدام اعمال فشار بر پکن برای صدور مجوز برای پرواز هواپیما‌های آمریکایی به چین است. دیگر هدف دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تنبیه چین به دلیل آن چیزی است که به ادعای واشنگتن عدم تبعیت پکن از یک توافقنامه موجود میان دو کشور است.

کلید خوردن تلاش های تازه برای گسترش انحصار صداوسیما: بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینگونه مدیریت شبکه خانگی در آینده ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند تاکید کرد: شبکه خانگی باید به صدا و سیما بازگردد و صدا و سیما موظف است این موضوع را مدیریت کند.

۳۱۳۴ ابتلای جدید کرونا در کشور: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۰۱۲ نفر رسید. کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز( ۱۴ خرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و ۲۶۴۱ مورد از افراد معادل ۸۴ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. جهانپور ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

مصرف برق در ایران از دنیا جلو زد: مصرف برق روز ۱۳ خرداد ماه امسال به ۵۳ هزار و هفت مگاوات رسید و این در حالی است که شاخص جهانی به دلیل گسترش بیماری کرونا کاهش یافته و حتی از مصرف معمول هم کمتر شده است. میزان مصرف برق روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۸ هزار و ۵۱ مگاوات بود رشد ۴۹۵۶ رقمی را به همراه داشته است. میزان برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر هم به رقم ۴۱۷۱ مگاوات افزایش یافت.

 

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما