شناسهٔ خبر: 40497312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

معنویت و عقلانیت از ابعاد مهم مکتب امام(ره) است

بوشهر - امام جمعه گناوه گفت: مکتب امام خمینی (ره) دارای ابعاد گوناگونی است که معنویت و عدالت و عقلانیت ازمهم ترین ابعاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی چهار شنبه شب در مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در مصلی جمعه گناوه با تسلیت این ایام اظهار داشت: بعد از عصر معصومین (ع) علما و مراجع بزرگی پا به عرصه وجود گذاشته‌اند ولی شخصیت و ابعاد زندگی و مکتب امام خمینی (ره) برای شناخت بیشتر ایشان باید مورد پژوهش و تحقیق قرار گیرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به برخی از ابعاد زندگی امام خمینی (ره) گفت: امام در ابعاد علمی، تقوایی، شجاعت، تیزبینی، زهد، بی اعتنایی به دنیا، فلسفه و اصول و فقاهت شخصیتی بی نظیر بود.

وی با اشاره به ابعاد مکتب امام (ره) گفت:، مکتب امام خمینی (ره) دارای ابعاد گوناگونی است که معنویت و عدالت و عقلانیت از مهم‌ترین این ابعاد است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: گزینش مردم سالاری دینی، عدم انعطاف در برابر دشمنان، پرورش و تزریق روح اعتماد به نفس و خودباوری در ملت از مصادیق بعد عقلانیت مکتب امام بود.

وی بیان کرد: امروز کشور ما به برکت نام و مکتب امام (ره) از لحاظ دموکراسی و حکومت مردم بر مردم در عالم بی نظیر است.

امام جمعه گناوه با اشاره به عدم انعطاف پذیری امام (ره) در برابر دشمن گفت: امام خمینی (ره) دشمن شناس بود و همانند کوهی استوار در برابر دشمنان ایستاد.

وی یادآور شد: تزریق روح اعتماد به نفس و خوداتکایی در ملت از نمونه‌های دیگر عقلانیت در مکتب ایشان بود و امروز پیشرفت‌های علمی در صنعت، تکنولوژی و سامانه دفاعی حاصل روح اتکا و اعتماد به نفسی است که امام خمینی (ره) در جامعه و نیروهای جوان تزریق کرد.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: در بعد معنویت در مکتب امام نیز اخلاص و کار برای خدا از نمونه‌های بعد معنوی این مکتب بود و ایشان هیچ گاه برای ریا کاری انجام نداد و هر کاری را به عنوان تکلیف الهی بر می‌شمردند و همه مردم و مسئولان را بارها به انجام تکلیف تشویق می‌کرد.

وی گفت: توکل بر خدا، توسل و تضرع و دعا، اخلاق مداری، دوری از افترا، غیبت، سو ظن و تهمت از نمونه‌های دیگر بعد معنوی مکتب ایشان بود.

امام جمعه گناوه عنوان کرد: همین توکل بر خدا و دعاها، توسل‌ها، نمازهای شب و بعد معنوی مکتب امام (ره) باعث پیروزی ما در ۸ سال دفاع مقدس شد.

وی پیرامون نمونه‌های بعد عدالت در مکتب امام (ره) گفت: اصرار و توصیه بر رسیدگی به محرومان جامعه، ترجیح کوخ نشینان بر کاخ نشینان، دوری از اشرافی گری و مردمی بودن مسئولان از نمونه‌های بعد عدالت در مکتب امام (ره) بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: امروز راه، هدف و مکتب امام (ره) همچنان با وجود مقام معظم رهبری زنده و پویا است.

امام جمعه گناوه گفت: اگرچه در چنین روزی امام راحل به ملکوت اعلی پیوست و مردم در داغ فراق ایشان در ماتم و عزا بودند اما با درایت شایسته و بجا مجلس خبرگان مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کشتی نظام انتخاب کردند.

وی افزود: امروز با گذشت ۳۱ سال از ارتحال امام خمینی (ره) و پشت سر گذاشتن سخت‌ترین شرایط پس از ارتحال امام (ره) و با وجود حوادث و چالش‌ها و توطئه‌های دشمنان، ایران اسلامی با مدیریت بی نظیر مقام معظم رهبری به بهترین نحو هدایت شده و همه توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.

وی با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و مشعل و چراغی که باعث آغاز انقلاب شد از ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز شد.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی نتیجه خون‌های پاک همه آن شهیدان انقلاب و دفاع مقدس است.

وی با اشاره به سیر صعودی کرونا در شهرستان نیز گفت: انتظار می‌رود همه مردم پروتکل‌های بهداشتی هر چه بیشتر رعایت کنند و رسانه‌ها و فضای مجازی در اطلاع رسانی مردم تلاش کنند.

در این مراسم بزرگداشت که با رعایت کامل دستورات و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اقامه نماز مغرب و عشا، تلاوت قرآن کریم توسط قاریان، مداحی توسط سید علی فاطمی مداح و ذاکر اهل بیت (ع) از دیگر بخش‌ها بود.

نظر شما